tisdag 21 januari 2014

Ikväll var det äntligen dags för min premiär av B.A.B.Y Runners Team

32 brudar var vi ikväll och då var det flera stycken som fick lov att hoppa av i sista stund på grund av förkylning och magsjuka.
Det visade sig att både vanliga lokaltidningen här i stan och en specialbilaga hade nappat på mitt tips om att komma och träffa oss nån tisdag. Jag blev intervjuad över telefon förra tisdagen när jag låg hemma och var sjuk och så blev jag och Carola intervjuvade idag också av en reporter med fotograf, som iaf berättade att det blir dagens intervju och bilder som kommer publiceras i en speciell tidningsbilaga på lördagar. Nästa lördag trodde dem att vi skulle vara med. Kul kul :)

Det gick jättebra idag, det var tungt som tusan att springa intervaller, dels för att jag inte gjort det på väldigt länge men sen tror jag även min lilla magsjuka förra veckan har satt sina spår. Men nu har jag kört två pass och borde snart vara tillbaka i samma form som innan, halvskaplig med andra ord :)

Carola tog befälet över uppvärmningen och intervaller medans jag höll i styrkedelen. Så här såg hela passet ut:
Uppvärmning:

  • Jogg från samlingsplatsen till där vi håller till för själva passet, ca 3 minuter bort
  • Jogg med armrörelser, nudda marken, indianhopp, sidhopp mm. 
  • Jumpin jacks och squats

Intervaller:

  • Backintervaller i 10 minuter, tempo uppför och vilojogg nedför.
  • Valfria intervaller, varva löpning och rask gång 1 minut på varje i 10 minuter.

Styrka:

  • Utfallsgång fram och Ankgång (se bild och film) tillbaka
  • Squats rygg mot rygg två och två. Väldigt bra för att träna sig att vara upprätt och inte böja sig framåt i squatsen. 
  • Plankan på händer två och två, turas om att nudda varandras axel, arm eller hand.

    x3 varv
  • Sen avslutade vi med ett helt varv med utfallsgång, den sög ordentligt i benen kan jag säga. 

Ankgång, härlig mjölksyra i låren 



Tack för ett riktigt roligt pass tjejer. Vilken energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar