måndag 13 januari 2014

Nu är veckan igång...


Titta vilken underbar utsikt jag har från mitt jobb...! I förmiddags sken solen så det gnistrade så där fint i snön. Men kallt som fan var det och just idag bestämde sig dragkedjan på jackan att ge upp. Bra tajming jackj'vel! Jäkla tur den har knappar också :)

Idag hade jag och Micke premiär för våra cirkelpass på lunchen, 8 övningar, 45 sekunder på varje, vila 15 sekunder medans vi byter övning och 4 varv. Det märktes att vi inte kört på ett tag, det var ovanligt tyst om man bortser från lite svordomar och "fy fan vad jobbigt". Haha, men nu är vi igång igen och nu kan det bara bli bättre! 

Nu ikväll har jag kört ett armpass, jag tycker sådär om armpass för jag brukar ha svårt att få till dem så där riktigt bra. Men det fick jag idag så idag var det roligt att köra armar :)
Fick bra kontakt och kunde köra rätt tungt, till en början iaf, sen tog krafterna slut rätt snabbt mot slutet. Dem har en skitbra triceps-maskin på Actic, dem hade en sån på Eriksdalsbadet när jag tränade där och jag blev jätteglad när jag såg att det även finns här. Så den fick avsluta mitt armpass och det här passet kommer nog kännas imorn. Härligt!
Eller jag avslutade ju iofs med Plankan, jag förlorade mot Micke idag så jag måste tjuvträna lite. 2-1 till mig i Plankan, men han börjar fasen bli riktigt bra på det nu så just därför måste jag tjuvträna lite. Nu vet jag att han sitter där och flinar när han läser att jag tänker tjuvträna. Men är man vinnarskalle så är man och jag vill inte tappa min ledning, haha!

Imorn kväll är det premiär för B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna, responsen är helt sjuk.... 
37 tjejer har anmält att dem kommer imorn. 37 stycken!!!!! Haha, man får ju nästan lite prestationsångest nu :)
Nej då, det ska faktiskt bara bli kul, riktigt kul. Hoppas det blir lite mildare temperatur ute, -5 är mer lagom än -10 som det varit idag. Men det är bara att klä på sig och köra, jag tror vi kommer ha så jäkla kul tillsammans att vi inte kommer tänka en sekund på om det är kallt eller inte. 

Idag messade min gums (♥) Emma och berättade att hon kommer till stan onsdag till torsdag och vill köra ett pass ihop. Sånna sms gillar jag verkligen att få :) Så nu är vi inbokade på ett ATC (cirkelpass) på onsdag. Älskar att träna med Emma, hon kör så jäkla hårt jämt och man blir så sporrad. Love it!

Idag har jag ätit lite mer och hamnade på ca 1300 kcal. Jag äter rätt samma saker som förra veckan men lite mer av det bara. Nyttig mat är bra just för att man får äta så mycket då för samma kalorier som en liten mängd "onyttig" mat innehåller. Min middag på Max i fredags innehöll bara den 1400 kcal. På en enda måltid fick jag alltså i mig mer kalorier än jag ätit på hela dagen idag. Så det är helt enkelt bra att välja bra mat kan vi ju lätt konstatera. 

Mina 100 squats är gjorda och nu tänker jag hoppa i badet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar