onsdag 28 november 2012

Äckelväder, storstäd och adventspynt

När jag vaknade i morse så kände jag mig otroligt utvilad och förstod att klockan skulle visa rätt mycket. Det gjorde den! 09.29 närmare bestämt. Ok, jag var vaken redan vid halv 7 och gav Emilija välling, men det tar ju ca 1 minut så kan jag krypa ner i sängen igen. Otroligt skön känsla att vakna utvilad iaf.

Efter frukost för oss båda så klädde vi oss för powerwalk. Dagar som denna när det är riktigt skitväder så är man extra nöjd med sig själv när promenaden är över. Så så många skulle skippat den och det är en tillfredsställelse att man inte är en av dem.



Sen har jag ägnat dagen åt att storstäda hemmet. Så där riktigt noggrant som man bara gör nån gång då och då. Kröp till och med runt och torkade varenda golvsockel. Emilija lyckades välta en stol över sig men som tur var gick det bra. Men usch vilket dåligt samvete jag fick att inte hållit henne borta från köket när jag städade där. Men som sagt var, inget hände mer än ett litet blåmärke i pannan.

Anledningen till storstäden var att jag bestämt mig för att pynta inför advent idag. Jag har velat pynta i flera veckor men känt att det varit alldeles för tidigt. Men idag var det dags!
Skrutt fick följa med ner till källaren på sitt eget lilla vis. Kanske dags att lära sig gå snart :)


 


 
Så nu är stakarna i fönstret och julestjärnan på plats. Imorn ska jag fixa utebelysningen till balkongen. Är faktiskt sugen på några julgardiner också, får se om jag kan hitta några fina att köpa.
 
Myspys!

2 kommentarer:

  1. Jag är världens julnörd och pyntar som bara den haha. Älskar julen och går all in, julstjärna, julgardiner osv osv haha. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det är ju så himla mysigt att få skapa lite stämning i detta mörker.
      Jag har varit sparsam med julgardiner förut, men nu vill ja ha sånna också. Var man nu köper sånna, för syr det gör jag inte. Inte än iaf :)

      Radera