söndag 18 november 2012

Bryt ihop och kom igen



Jag börjar se ett mönster i det här med deppighet och när jag bara vill ge upp och skit i allt. SÖNDAGAR. Jag vet att jag satt här och skrev om förra söndagen också att det bara kändes skit med det mesta. Idag samma sak, låg och ledsen. Känner mig fet, ledsen och vill bara krypa ner under täcket.
Damir och jag fick äntligen träna lite ihop idag och så är jag bara på dåligt humör, hur kul är den? Men lagom precis när jag var på bristningsgränsen till tårar när jag satt där i smithen och körde pressar bakom huvudet så bitchslappade jag mig själv inombords och bestämde mig för att ingenting blir ju bättre av att ge upp, så på nåt sätt så måste den negativa trenden brytas.
Körde lite hårdare och blev lite varmare, svettades lite mer och mådde genast lite bättre. Min egen förklaring är väl att det kanske frigörs mer endorfiner vid högre ansträngning och man mår lite bättre. Så hädanefter kommer jag på söndagar alltid köra mina intervaller det första jag gör innan jag ger mig på vikterna. Så jag verkligen får svettas och ge gärnet direkt. Jag hoppas att det kommer funka.

Dessa tankar är jag garanterat inte ensam om att ha ibland. Att bara känna mig värdelös, att jag inte får så bra resultat som jag vill ha, att alla andra är mycket smalare, snyggare, klär sig bättre osv osv. Jag börjar jämföra mig med andra och slår ner mig själv. Jag blir orolig vad alla runtomkring mig tänker. Att folk ska tycka att jag borde vara smalare än vad jag är så länge som jag hållt på och så hårt som jag tränar. Så tänker jag själv när jag blir så här låg, varför tar det så lååååååång tid?

Det är när jag mår så här och när jag tänker så här, som jag verkligen gör allt för att greppa tag i den lilla livlinan "ingenting blir bättre av att ge upp".  Så det tänker jag inte göra nu heller. Det är ok att må så här ibland, det går ju över.
Imorn är en ny dag och jag kommer garanterat att må bättre redan då. 12 dagar kvar på Novemberutmaningen och det är bara bita ihop och köra på. Snart är vi i mål för denna gången och kan njuta av resultaten vi fått för det jobb vi lagt ner.



4 kommentarer:

  1. Du är så häftig. Jag blir alltid så impad över hur du orkar köra så hårt o vara så fokuserad Varenda dag. Du är så grymt duktig. Resultatet visar sig, det ser man bara på den bilden du la ut i förra inlägget från sicilien (? läste det förut o nu glömde jag bort vartifrån det var...) och de bilderna du lagt ut nu. Det är ju sån stor skillnad o du är så grym! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla M.
      Ja, bilden är från Sicilien och det värsta är att där var jag ändå inte som störst :/
      Tack för pepp, det behövdes verkligen :)
      Tack!

      Radera
  2. Hejsan! Jag känner igen mig jag också. Har nog nästan alltid haft söndags ångest och dessa negativa tankar sätts igång.
    Man får påminna sig att förändringar tar tid. Speciellt om man vill göra en livsförändring!
    Tycker du verkar vara en stark tjej. Du ger inte upp och du har ju kommit en lång bit på vägen.
    Du inspirerar med din blogg, utmaningen och dina inlägg.
    Imorgon är en nya dag. En ny start :)
    Hoppas du får en fin kväll :)
    Kram /Sophie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord Sophie. Jag uppskattar dem jättemycket :)
      Krma

      Radera