tisdag 27 november 2012

Kvällens ryggpass

 
Om det inte vore för den otroliga dos energi jag fick igår så hade det nog varit väldigt lätt att låta bli att träna ikväll.
Jag var hemma 01.30 i natt och så upp tidigt till jobbet idag för att åka till Sthlm för en heldag. Dåligt matintag (och då menar jag inte dålig mat utan alldeles för lite mat) och sen suttit still flera timmar i sträck på föreläsning och i bilen i sthlmsköerna. Jag var helt slut när jag kom hem vid 18.30 men jag hade redan bestämt mig... Jag skulle träna no matter what!
 
Lite kesella/funlight, nötter och PWO senare så var jag på väg till gymmet och brände av ett riktigt härligt ryggpass. Först satte jag mig på cykeln i 20 minuter för att bara låta kroppen vakna till liv. Sen värmde jag upp med lite baksida axlar innan jag gav mig på ryggövningarna. 5 övningar fick jag ihop idag.
Latsdragmaskin
Hantelrodd
Sittande kabelrodd (enhands)
Marklyft
Chins
 
Jag körde chins för första gången i mitt liv. Självklart i en sån där maskin där man kan lägga på en massa vikt för att göra dem lättare, annars skulle jag aldrig få upp lilla hakisen till stången. Haha! På sin höjd skulle jag väl kanske få till ett litet centimeterböj i armvecket, men inte mer än så. Men i den här maskinen kan man lägga på vikter så man inte behöver lyfta hela sin kroppsvikt.
Jag bad en kille bara kolla så jag inte gjorde nåt totalfel i utförandet, vilket jag inte gjorde. Sen tog jag i för kung och fosterland för att få upp hakan mellan 6-10 gånger i varje set. OJ vad jag kommer få träningsvärk efter den. Men oj vad kul det var med en helt ny övning och att den kändes så jäkla bra också. Blir garanterat mera chins på ryggpassen hädan efter :)
 
 
 
 
 
OBS
Det är inte tjejen på bilden som har skrivit brevet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar