lördag 17 november 2012

Välkommen in i ekorrhjulet igen :)

Oj vad de senaste dagarna har gått runt runt runt. I know, jag är inte van, har varit hemma i över ett år och bara "latat" mig i min mammaroll. Yeah right!
Men vi hade iaf funnit våra roller i vårt vardagspussel och vi visste vad som förväntades av oss.
Nu känns det rätt mycket som vi bara irrar omkring i massa saker som måste göras hela tiden. Jag hatar det! Men det lägger sig väl tillrätta snart detta också.
En stor anledning till att jag känner mig så jäkla förvirrad och har svårt att hitta nån struktur är nog att jag fortfarande är så himla ny på jobbet. Jag har inte koll på vad som förväntas av mig. Eller jag har inte koll på nåt rättare sagt, haha. Men alla är vi nybörjare i början, men för en strukturnörd som mig så är det påfrestande att inte känna att jag har koll.
Jobbsituationen kommer lösa sig när jag blir mer varm i kläderna och hemsituationen har vi löst med en gemensam almanacka och post-itslappar :)

Aja, nu har jag gnällt av mig lite.
Lördag idag, hade skrivit upp mig på jobb inom hemvården så kom nyss hem från ett jobbpass därifrån. Trivs verkligen jättebra inom vården. Idag var jag hos en man som är i slutskedet av sitt liv. Det är en väldigt konstig känsla att försöka underlätta för någon som ligger inför döden. Men jag ser det som ett privilegium att få vara där och göra det jag kan för att han ska ha det så bra som det bara går i sin situation.
Fem och en halv timme jobbade jag idag och imorn har jag ett pass på fem timmar. Alldeles lagom, jag hinner jobba, träna och umgås med min lilla familj. Sen är ju jag hemma måndag, tisdag, onsdag också, så jag hinner få min helgvila ändå.

Damir är iväg på gymmet och Emilija sover eftermiddag. Jag njuter lite av att bara vara för en stund. Idag vilar jag från all träning och så äter jag massa gott också. Lördag när den är som bäst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar