onsdag 21 november 2012

Min onsdag

 
Började min onsdag med en halvliter vatten, en koffeintablett och två ägg med lite kaviar. Sen vaknade Emilija och ville ha välling. Sen var vi mätta och redo för promenad med Sarah.
 
Har känt mig väldigt sötsugen idag så jag testade nåt nytt med min eftermiddagskesella. Jag blandade i lite äggvita, proteinpulver (chokladsmak), kakao och stevia, vispade runt med elvisp och ställde in i kylen en stund. Perfekt mot sötsuget och inte alls speciellt många fler kalorier än om jag bara tagit kesella och funlight som jag vanligtvis gör. Gjorde extra mycket så jag har till imorn också, plus att Damir mumsade i sig när han kom hem från jobbet.
 
 
Ikväll hade vi barnvakt och kunde ta ett pass tillsammans på gymmet. Jag tror nog jag har utvecklat ett behov att ha en träningspartner, för det går så ruggigt mycket bättre då än när jag kör själv. De där sista repsen som gör så jäkla ont, dem liksom blir inte av när jag kör själv.
Så träningspartner sökes för dem tillfällen jag inte kan träna med Damir :)
 
Idag körde vi biceps och bröst. Jag testade bänkpress 50kg, men det gick inte alls, blev bara irriterad för mitt misslyckade försök. Haha, som ett grinigt barn!
Men allt annat gick bra iaf och det var ett riktigt kul pass ikväll. Bröst och axlar är ju där jag utvecklats mest och självklart blir det roligast att köra just dem muskelgrupperna. Man ser ju så jäkla snygg ut i spegeln när musklerna syns. Synd att det inte kan kännas lika bra när jag kör de andra muskelgrupperna. 

Appen heter Kaloriräknaren


Hittade en ny app för nån vecka sen som jag har testat på lite. Den räknar ut ditt dagliga behov av kalorier utifrån dina mål och de uppgifter du fyller i. Jag har använt mig av lite olika sätt att räkna ut mitt dagliga behov av kalorier och har fått fram på samtliga att jag ska ligga på ca 1600 för att få ett underskott så jag går ner i vikt i lagom takt.
Appen tyckte dock att jag kunde äta lite mer än så, men det kunde man ställa in själv också. Så jag har satt mitt dagliga intag till 1500 kalorier. Anledningen till att jag la mig lite under är att jag inte orkar räkna in oljan man steker i eller om jag t ex har nån smaksättning till nån sås. Så då har man lite marginal upp till 1600 kalorier.
Jag har ju aldrig räknat kalorier förut och har väl egentligen inte tänkt att börja nu heller, men tänkte att det kan vara ett bra sätt att lära sig tänket lite mer iaf.
Appen har sjukt många livsmedel, det finns till och med olika märken på proteinpulver man kan välja på.
Idag så har jag landat på 91% av mitt dagliga intag och då har jag ätit precis som jag brukar under mina dietdagar. Ska bli kul att se på lördag då jag äter "lite" mer.

Jag ställde mig på den där digitala saken som kan göra en så himla glad ena gången och så himla ledsen andra gången. Imorse var det varken eller. Jag känner att inte vätskan släppt helt sen i lördags, men idag har jag sprungit på toa hela dan så imorn kommer den garanterat att göra mig gladare än idag iaf. Haha, man kan bli galen för mindre. Men det gäller som sagt att ha rätt inställning till vågen. Om jag känner att jag inte skulle kunna ta ett plus så låter jag helt enkelt bli att väga mig. Men ibland är psyket starkare och då spelar det ingen roll vad vågen visar, man kör på ändå :)

Imorn är det jobbdags igen, så promenaden sker innan jobb på gymmet. Så nu ska jag hoppa i säng så jag kommer upp när klockan ringer strax innan 06 imorn.

Laku noc moji drugari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar