söndag 4 november 2012

Söndagsångest

Det här är helt fel! Jag ska ju inte ha ångest idag, jag ska ju fan inte ens jobba imorn. Men söndagar är en sån där dag som man bara inte känner för nånting alls.
Syrran frågade om det var nåt, hon tyckte jag såg låg ut. Men nej, det var ingenting. Det är bara söndag.

Jag gick upp väldigt tidigt idag för att jobba lite på mitt vårdbiträdesjobb inom hemtjänsten här i tuna. Jag gillar verkligen det jobbet. Det är så himla trevligt att åka runt och hjälpa människor som behöver hjälp med sin vardag.
Efter jobbet åkte vi direkt ut till mamma och pappa på lunch. Tjälknöl och potatisgrating, muuuums! Känner mig väldigt duktig att jag avstod äppelpajen till efterrätt, klapp på axeln. 1-0 till mig mot den dåliga karaktären.
Efter lunchen och några timmar till så åkte vi till gymmet för ett benpass. Jag gillar verkligen inte att träna på söndagar. Det är oftast dagen efter vilodag och 9 gånger av 10 så har jag haft äterdag på lördagen, vilket resulterar i att jag är hungrig och sötsugen mest hela söndagen.
Inga undantag idag, men jag körde på ändå. Men behöver ju inte älska träningen varje gång, men man måste iaf genomföra den. Och som jag har skrivit här förut, ska jag väl träna så ska jag fan göra det ordentligt också. Stelheten i låren är redan här så verkar som jag körde på rätt bra :)

Ikväll har vi bara tagit det lugnt, förutom all mat som lagats och alla matlådor som gjorts iordning. Men nu vilar vi iaf, i var sin ände på soffan. Så skönt så!

Ja det var min söndag, inget fel med den och ändå ångesthumör?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar