tisdag 13 november 2012

Möra armar.nu



Jag fick ihop min tisdag som planerat, det enda som inte hanns med var min frukost. Var hemma från promenad och handling vid 11.30 så det fick bli en lite större lunch istället. Gick lika bra det :)

Idag var det axlar och triceps på schemat. Värmde upp med 20 minutersintervallerna idag också, ökade rejält på tempot idag och vilken skillnad det blev på flåset. Men det är lika bra att köra på när det känns bra.
Sen började jag med axlar, när jag skulle köra hantelpress så kom min farbror och tipsade mig om en annan övning. Och JÖSSES vad den tog! Den kramade om precis hela axeln och mina 6-kiloshantlar som jag hade för att värma upp i hantelpress var de enda jag orkade med i den övningen. Och då fick jag verkligen kriga upp dem sista repsen. Så jäkla kul med en ny övning som bara känns så där kanon.
Jag kanske borde fråga om han kan coacha mig lite i andra muskelgrupper också, det är så lätt att man snöar in på samma gamla vanliga övningar annars. Ombyte förnöjer!
Det var galet mycket folk på gymmet idag och jag hade verkligen oflyt med att mina maskiner var upptagna när jag skulle ha dem. Kastade om bland övningarna hela tiden och ändå fick jag inte till det helt som planerat. Tisdagar är helt klart den dagen som det är mest folk på gymmet, samma sak varje vecka.
Efter 4 axelövningar så körde jag 3 tricepsövningar. Triceps blir lite lidande när man har kört tungt på axlarna innan, men det är bara bita ihop och köra så gott det går. Saknar att träna med Damir, det är inte alls lika kul att köra själv. Imorn är det ben på schemat och då kommer jag sakna honom ännu mer för då behövs verkligen den där lilla extra peppen. Vet inte hur det är för andra men för mig sitter det verkligen mest i skallen när det gäller benträning. Jag orkar så sjukt mycket mer än vad jag ibland nöjer mig med. Som i benspark t ex, där känns det ju i låren redan vid 30kg. Det svider och kramar åt, så man skulle ju kunna nöja sig där för det känns ju redan där. Men jag vet ju att jag klarar nästan det dubbla om jag bara lägger på det dubbla. Det är där jag menar att det sitter i huvudet, att lägga på det där extra även om det gör ont redan. Men ska göra mitt bästa för att peppa mig själv till ett rejält jävla benpass imorn.

Veckans schema blir alltså:
Måndag: Intervaller + Rygg
Tisdag: Intervaller + Axlar och triceps
Onsdag: Ben
Torsdag: Aerobic
Fredag: ev. vila annars prioträning eller Bröst och Biceps
Lördag: Vila
Söndag: Antingen prio eller bröst och biceps, beroende på hur jag gör på fredagen.

Jag äter som jag gjort hittills under novemberutmaningen, inga kolhydrater förutom på lördagarna. Eller ja, i helgen blev det ju kolisar hela helgen, men om man bortser från det så. Haha!

Och angående Novemberutmaningen så är det ju faktiskt bara 2,5 vecka kvar nu. Halva tiden är avklarad nu. Fasen vad skönt. Nu gäller det bara att bita ihop andra halvan också. Det är ju helgerna som är svårast att hålla en diet, men det är bara två helger till och det är fasen inte mycket. Bit ihop ni som kör, vi klarar det här! Allt jobb vi lägger ner nu kommer att belöna sig, det gör det alltid! Gör man ett bra jobb så får man ett bra resultat. Gör man ett halvdant jobb så får man måttliga resultat. Gör man ett dåligt jobb så får man dåliga resultat. Så det är bara att välja var man själv vill vara. Jag vill ha bra resultat, punkt!

Så nu kör vi på och ser till att bli av med några centimeter till innan det är dags att plocka fram måttbanden igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar