måndag 7 januari 2013

Axelpass - tagning 2

Började precis skriva att hennes axlar skulle jag verkligen vilja ha men jag skulle verkligen vilja ha hennes ben också, midjan och säkerligen ryggen och armarna också. Haha, riktigt jäkla snygg kropp hade hon. Jag tror det är gladiatorn Ice, men jag är inte helt säker.

Nåja, tillbaka till mitt inlägg....
Idag gjorde jag ett nytt försök med axelträningen. Sist så hade vi Emilija med oss till gymmet och det resulterade bara i att min träning sket sig totalt. Men idag gick det bättre, ganska väldigt mycket bättre till och med.
Det gick så bra att jag inte ville lägga av, men tillslut blev klockan så mycket och den obligatoriska halvtimmen cardio får jag INTE missa.
Axelpressar med hantlar.
Sidlyft i maskin
Hantellyft framåt
Axeldrag nedifrån upp till hakan (har glömt vad övningen heter)
Militärpress i Smithen
Militärpress bakom huvudet
Stående militärpress
Efter dem 7 övningarna för mina axlar så orkade jag knappt lyfta vattenflaskan till munnen.
3 varv med 3 olika övningar för magen fick avsluta passet, eller styrkepasset iaf. Sen ställde jag mig på crossen. Mamma kom och gjorde mig sällskap sista 20 minuterna. Tänk om man alltid hade sällskap när man står där och trampar :)

Dagens träning blev 7e passet på 7 dagar och både kropp och skalle vill ha mer. Sjukt härligt att känslan är tillbaka. Sötsuget är förtillfället skitjobbigt men jag försöker bita ihop. Jag upprepar om och om igen i skallen att det handlar hela tiden om valen vi gör. Ska jag nå mina mål så måste jag göra rätt val. Så idag har jag hållit mig helt till kostschemat och känner mig glad på mig själv. Duktig Nina!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar