fredag 4 januari 2013

Bra slut på en dag som började lagom illa

Under min första vakna timme idag så lyckades jag tappa bort mitt körkort!!! Självklart trodde jag att jag tappat det på gymmet och åkte direkt tillbaka dit för att leta. Fann nada :(
Tillbaka hem igen för att leta här hemma efter det. Fann nada :(
När jag kom till jobbet så ringde jag till gymmet och bad dem kolla efter det. Dem fann nada :(
Åkte tillbaka till gymmet igen innan vi drog iväg och shoppade lite kläder. Fann nada :(

Men.....

Fjärde gången på gymmet idag så gick det bättre. Saken var den att jag nästan till 100% visste att jag tappat det på gymmet så jag vägrade ge upp.
Tillslut lyfte min farbror upp ena änden på ett löparband (det som stod bredvid det löparband jag gick på imorse) och där mina vänner.... Där låg mitt körkort!!!

Jäkla tur jag har en stor och stark farbror och inte en liten och klen, haha!

Idag jobbade jag halvdag sen packade vi in oss i bilen och åkte till Vingåker Factory Outlet. Vilken besvikelse det blev. Tyckte inte alls de hade lika mycket bra kläder som förra gången jag var där. Inte ett enda träningslinne som jag gillade :(
Vi gick därifrån med nya strumpor och trosor. Ok nåt mer slank väl ner i kundvagnen med det var inte mycket. Jag köpte en träningstopp, strumpor och trosor, Damir köpte strumpor och Emilija köpte en rånarluva. That was it!

Direkt när vi kom hem så drog jag till gymmet. Armar + cardio och det gick SKITBRA!!
Supersettade biceps och triceps tre övningar av varje. Jag försöker verkligen att tänka på rätt muskel hela övningen igenom.
Tjuvkikade lite på när min farbror visade nån tjej en övning för biceps för nån vecka sen. Testade den idag och den var nog iaf topp 2 på bicepsövningar, så den kommer jag helt klart köra fler gånger.

Efter armarna var så där lagom möra så ställde jag mig på crossen i 30 minuter. Att ha ljudbok i öronen samtidigt som jag kör är nog det bästa jag någonsin gjort. Tiden flyger iväg :)

Idag blev det en liten miss med mellanmålet på eftermiddagen när vi var iväg. 5 timmar efter lunchen så var jag gråtfärdig och arg som ett bi samtidigt. Så två snabba varmkorvar fick det bli. Det är så det blir när man inte planerar och tänker sig för.
Men jag åt lite mindre tacos till middag och nu när jag fört in allt i min kaloriräknare så kom jag upp i 113% av mitt dagliga intag. Eftersom jag i två dagar legat på 75-80% så gör det absolut ingenting att jag gick över lite idag.

Enligt räknaren så ligger jag på ungefär 1000 kcal underskott per dag så det borde ge resultat om man bara fortsätter på samma sätt. Det handlar hela tiden om vilka val man gör. Val val val.

Vanligtvis vilar jag på lördagar men eventuellt så kommer jag inte hinna träna på söndag så jag kör imorn för säkerthets skull.

Kör bara kör!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar