onsdag 23 januari 2013

Personbästa i benpressen

240kg pressade jag upp idag. 6 gånger till och med :)
Jag kände att jag hade klarat mer men vågade inte riktigt utan passning. Inte så kul om benen inte håller så sitter man där, haha.
Var inte alls peppad idag, blev lite stressigt eftersom jag bakade hela eftermiddagen. Hann inte äta mitt mellanmål utan det blev en halv proteinbar och PWO innan träningen bara.
Vände lite på ordningen idag, mest för att det är så sjukt tungt att köra cardio efter benträning. Så idag började jag på crossen i 25 minuter innan jag körde igång.

Jag såg ett klipp på youtube igår, det hette nåt i stil med "how to grow big leg" eller nåt sånt. Men jag testade köra samma upplägg i bensparken och jävlar i gatan vad det tog. Det var nästan lika illa som när jag testade nån pyramidvariant, men det var gräslig. Denna var iofs också gräslig men inte lika :)

100 bensparkar skulle upp iaf, 20 i uppvärmning och resterande 80 med så kallad arbetsvikt. Jag körde 50kg. Varje set skulle innehålla 20 rep, man körde så många man orkade, vilade några sekunder när det inte gick mer och fortsatte sen upp till 20st. När 20 var gjorde vilade jag en minut innan jag körde nästa set.

Testa den, det gav sjukt tryck i låren :)

Sen körde jag sittande baksida, liggande baksida, stående baksida. Det är mycket fokus på baksidan nu. Jag har länge länge hatat att se mina ben bakifrån. Alltså jag menar verkligen HATAT.... Men det ska bli ändring på det. Så mycket baksida blir det.
Så personbästat i benpressen kom inte förs övning fyra, vilket gör det ännu bättre. Avslutade med raka marklyft för att krama ur det sista ur baksidan. Eller ja, jag körde 5 set vadpressar också iofs.

Jag hoppas det kommer vara svårt att böja mig framåt imorn, annars blir jag lite besviken faktiskt.

Idag har jag ätit helt dietfritt. Började dagen med te, mackor och ägg. Sushi till lunch. Proteinbar till mellis och lite chokladbollssmet. Fläskytterfilé och sataras till middag med nygräddade bullar till efterrätt. Haha, inte så konstigt kanske att vikterna flög upp idag :)

Imorn ska jag till sthlm på utbildning så träningen kommer bli sent. Får anpassa den lite efter klockan, men det ska nog gå bra det med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar