måndag 14 januari 2013

Ber om ursäkt

Här sitter jag och gnäller på er att ni är så dåliga på att lämna en kommentar i bloggen. Så visar det sig att jag har haft nån inställning som gör att ni automatiskt måste fylla i sånna där konstiga ord för att visa att ni inte är en robot som spammar. Inte konstigt ingen vill lämna en kommentar när det är så. Jag hatar verkligen dem där verifikationerna man måste göra ibland. Jag har nu tagit bort den inställningen så nu borde det gå lättare att lämna en kommentar. Tack gums för infon :)

Idag har vi haft en rulleutbildning med jobbet. Jag och 3 personliga assistenter har testat på livet i rullstol för en dag. Syftet med en sån utbildning är att assistenterna ska få en ökad förståelse för brukare som är rullstolsburna.
Det blev en riktigt lyckad dag och vilka insikter man fick som man inte tänkt på tidigare. Det borde vara obligatoriskt för våra politiker att testa en sån här rullutbildning.
Vi åkte buss, var på sjukhuset, åkte hiss, gick på stan, handlade kläder, åt lunch mm. Det som slog mig mest var känslan att vara så utlämnad. Man satt där och bara räknade med att personen bakom tog hand om en.
Som sagt, en väldigt bra grej att göra med sina assistenter.



 
En hel dag var vi ute på äventyr. Efter lunch fick jag sån sjuk huvudvärk, tror det beror på att jag inte hade intagit nåt koffein. Jag dricker inte ens kaffe men jag tror jag utvecklat samma beroende som kaffedrickare. Får ont i huvudet direkt om jag inte tagit en koffeintablett eller dricker en energidryck.
Känns som jag kanske borde vänja mig av med dem där koffeintabletterna, men dem är faktiskt grymt effektiva när man går upp och knatar på morgonen, jag känner mig inte alls lika trött.
 
Vi köpte fika till eftermiddagen och jag kunde inte låta bli att ta en bulle. Så kesella/funlight och bulle. Hmm... Bra kombo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar