torsdag 31 januari 2013

I valet och kvalet



Idag blev det en sån där jobbig dag när man inser att man måste ta en massa jobbiga beslut. Eller massa jobbiga beslut är det väl inte men vi har liksom flera alternativ och vet inte alls hur vi ska göra.
Det handlar om bilen. Den där jävla bilen som vi köpte för inte ens två år sen. Det har varit strul från dag ett med den och nu kom ytterligare en kostnad som känns så där lagom kul.

Så alternativen är:
1. Fixa till allting som behövs så att den fungerar ett tag till - 9500kr
2. Fixa den lite bara så den går igenom besiktningen och sälja den efter det - 1000kr
3. Fixa den skapligt nu, ha den kvar och hoppas på att det räcker och att det inte behövs fixas - 5000kr

Jag ville sälja den redan förra året men fick inget napp på min annons. Nu kan jag till och med tänka mig gå till en bilhandlare för att höra vad jag kan få för den om jag byter den mot en annan nyare bil.

Jag hatar verkligen sånna här beslut. Damir är precis lika okunnig om bilar och det är bara jobbigt att tänka på.

Som bilen är nu så kommer den inte gå igenom besiktningen och den är 8 mars. Så en månad har vi på oss att fixa den. Så vi måste ju bestämma oss för ett alternativ rätt snart. Bläääää!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar