tisdag 29 januari 2013

Två sjukt bra träningspass på raken



Jag var sjukt taggad för träning idag. Den underbara känslan är tillbaka, tjohoooo! Äntligen kan jag bara säga, för vilken skillnad det är att träna när man är taggad och att träna när man tvingar sig dit.
Men nu är känslan tillbaka och jag tänker rida på denna våg så länge den varar :)

Bröst stod på schemat.
Värmde upp på crossen sen började jag med flies. Det var lite folk på gymmet så jag kunde köra i den ordningen jag ville. Eller jag kunde iaf börja i den ordningen jag ville.
Jag gillar att börja med flies i Cable crossen. Jag kör inte speciellt tunga flies utan ser till att få bra kontakt så musklerna fylls på med blod inför de tunga pressarna som komma skall. Jag körde först stående flies och sen sittandes.
Sen ville jag köra bänkpress men precis när jag blev klar så hann en kille före mig. Damn it! Så jag fick köra hantelpressar innan bänkpressen. Så hantelpressar på lutande bänk. En skitbra övning om man har nån som kan hjälpa en, men det hade ju inte jag idag och inte fanns det nån jag kände att jag ville fråga heller. Det innebär att jag inte kan höja vikterna som jag vill. Jag får liksom inte upp den första repetitionen, jag får inte upp raka armar. Får jag hjälp med den första att bara få upp hantlarna så kan jag trycka på rätt tungt. Men idag stannade jag på 12,5 kiloshantlarna. Lite tråkigt, men ändå kul att jag kör dem väldigt lätt.

Sen var bänkpressen ledig och där bad jag faktiskt om hjälp med passning. 35kg är inget problem, men jag har aldrig kört tyngre när jag är själv så jag ville ha nån som passade lite. Nu hittade jag en som jag kunde tänka mig att fråga och han ställde upp. 40kg fick jag upp lätt 3 ggr. Höjde till 45 och misslyckades med första repetitionen men körde en andra helt själv.
Jag tror det är min okunskap när det gäller tekniken i bänk som gör att jag inte får upp mer. Jag har liksom styrkan där, det känner jag. Men det låser sig i bottenläget. Men det är bara fortsätta träna. Ska nog be en kille som jag vet är duktig på bänk om hjälp nån gång när vi tränar samtidigt.

Sen körde jag på med sittande pressar i maskin. Satte nytt personbästa med 14 plattor. Jag vet inte exakt hur mycket varje platta väger men det är rätt mycket faktiskt. Det kändes skitbra att göra det som 3e pressövning.
Sen avslutade jag som vanligt med peck deck för att krama ur det sista.

När jag skulle köra min cardio så var alla crossar upptagna så jag fick ta ett band. Eftersom vi körde intervaller igår så ville jag låta höften vila lite. Så bestämde mig för att gå med olika lutningar istället. Men kände att jag hade så mycket energi kvar så jag körde backintervaller istället. 5 st på maxlutningen och på hastighet 9. Jag var helt död efter det. Jag flåsade fortfarande när jag var hemma. Helt galet vad den tog!

Jag verkligen älskar att träna dagar som denna :)

2 kommentarer:

  1. Vilken energi!Kul när du ger mig lite tips som intervallträning.Nu måste jag testa backträning.ses.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma du är en inspiration du också. Jag tycker du är jätteduktig som kör på med dina pass på gymmet. Jag menar hur många andra damer i din ålder (inget illa menat) ser vi på gymmet?
      Inga är svaret.

      Du är bäst mamma! :)

      Radera