lördag 12 januari 2013

Vattenpalatset



Idag åkte vi lite spontant till badhuset här i stan. Jag har varit där en gång tidigare med Emilija men innan det var det många år sen. Det ser precis likadant ut.
Damir var där för första gången och han tyckte det var fint. Jag tycker det är jätteslitet, men huvudsaken är  att Emilija älskar att vara där.

Det hann bara gå en timme innan Emilija började gnugga ögonen och gäspa. Så vi begav oss hemåt redan då. Vi var ju där för hennes skull så fanns ingen anledning att stanna längre när hon bara var trött.
70kr i entre för vuxna tycker jag är alldeles lagom, då känns det inte som man måste vara där länge för att få ut det mesta av pengarna. Haha, har jag sagt att jag är en sån som inte gillar att slösa? :)

Det var väldigt mysigt att göra nånting ihop hela lilla familjen. En sån där familjegrej liksom. Vi gör ju inte så mycket sånt eftersom vi är rätt ensamma i gänget att ha barn. Men snart så, nu har dem ju hookat upp sig hela bunten så snart vajar väl magarna i luften på alla ;)

Imorn ska jag jobba inom socialpsykiatrin, mitt extra jobb. Kör bara 7-12 vilket är alldeles lagom när man hoppar in så här på helgen. Har skrivit upp att jag kan jobba en del pass här i januari. Lönen behövs eftersom vi reser bort en vecka nästa månad och då sitter dem här pengarna väldigt fint på kontot.
Fick ett riktigt skitmail från min chef på ordinarie jobbet igår kväll och känner efter det att det är dags att ta tag i min jobbsituation på egen hand och inte räkna med att "allt löser sig".
Ni som känner mig vet att jag verkligen är en sån som när jag väl gör nåt så gör jag det ordentligt. Jag känner mig nästan förolämpad när nån antyder nåt annat.
Aja, jag blev jätteledsen och påverkad av hennes mail igår men idag tänker jag inte låta det påverka mig. Ella skickade ett jättefint sms för att trösta mig och hon har helt rätt i att det är dem viktiga sakerna man ska bry sig om och inte sånt där skit.
Tack gumman :)

Nu ska jag leka lite med min lilla skrutt som kör följa John med sin far här. Han har försökt att skaka av sig henne i säkert 10minuter nu men hon hakar efter vart han än går.

Ha en trevlig helg där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar