torsdag 10 januari 2013

Hello miss stupid



Ibland undrar jag hur jag är funtad. Det kan ju inte vara många hjärnceller där inne som jobbar tillsammans vid tillfällen som idag.

Idag var 9e dagen med träning sen jag kom hem från Umeå. Så här har det sett ut...
onsdag - bröst
torsdag - rygg
fredag - armar
lördag - axlar
söndag - ben
måndag - axlar (tagning 2)
tisdag - rygg
onsdag - ben

Det är rätt tydligt att det var dags för bröst idag. Eftersom jag känt mig lite trött i axlarna så hade jag inte riktigt bestämt mig om jag skulle köra armar idag istället och köra bröst imorn.
Värmde upp som vanligt på cykeln i några minuter och bestämde mig för att köra armar eftersom alla Cable cross var upptagna. Började med tricepspress på bänk. Det kom en som fick köra emellan, man måste typ dela på allt nu när det är så mycket folk.
Jag körde mina 3 set triceps och så kikade jag runt om nån Cable cross blivit ledig så jag kunde köra lite biceps och supersetta med triceps, men icke. Det var ingen ledig så jag fortsatte med hantlarna. Och här kommer grejen... Jag rätar upp bänken till sittande och börjar köra axelpress.
Jag körde med 10 kiloshantlar och tyckte det gick sjukt tungt, men kämpade på. Sen blev äntligen en Cable cross ledig och jag sprang dit och då när står där med min andra axelövning för  dagen så kommer jag på att det är ju fan axlar jag tränar och inte bröst!!!!
Idag var det absolut inte axlarna som skulle tränas, körde ju lite axlar i lördags och sen i måndags.

Jag  vet inte hur jag tänkte där, eller uppenbarligen så tänkte jag inte alls. Kör axelpressar och på nåt sätt tror jag att jag kör bröst, eller jag tror ju inte det, men jag reflekterar inte över att jag kör fel muskelgrupp.
När jag kom på vad jag höll på med så ändrade jag genast till att köra bröst. Så nu helt plötsligt hade jag kört triceps, axlar, biceps och bröst... Det kan man kalla discoträning om nåt.
Orkade inte bli less på mig själv så jag körde på och fick ihop 3 övningar triceps, 3 övningar biceps och 3 övninar bröst. Och så dem där två övningarna för axlarna, eller det blev mer en och en halv övning eftersom jag kom på mitt i den andra övningen vad jag höll på med och slutade direkt.

Vet inte vart fokus var idag men inte tusan var det på gymmet iaf. Imorn blir det mage, vader och cardio. Max en timme ska jag vara på gymmet och lördag ska jag viiiiiiiiila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar