måndag 7 januari 2013

Shoppat på rean

Jag är en riktigt prisjägare. Jag läser alla reklamblad för att titta ut vad affärerna har för erbjudanden varje vecka. Finns det kuponger jag har användning av så klipper jag ut dem direkt. Ju billigare desto bättre, typ.
Kanske därför jag är en sån Tradera-torsk. Billigt billigt!

Var iväg en sväng i lördags för att kika lite på rean. Jag bestämde min innan för att BARA kolla på reahyllorna och det höll jag bra. Kom hem med 2 träningstights, 4 träningslinnen och ett vanligt linne. Allt inhandlat på rean.

Vi var även till Elgiganten i helgen och köpte en ny dator och en ny DVD-spelare. Dvd känns ju lite ute, men jag har massa barnfilmer som jag vill att Emilija ska kunna kolla på. Denna spelaren har ett USB-uttag vilket är perfekt eftersom vår tv inte har det. Så nu känns det som vi har det vi behöver för tillfället iaf. Inspelningsbar box och USB-port på DVD-spelaren. Det duger bra det :)

Datorn sitter jag och skriver på nu. Tänk vad hemmavan man blir med sin gamla apparat och så vilsen man blir med nåt nytt och ovant. Ser verkligen inte fram emot att installera det som behövs på denna. Jag gillar inte sånt där med installationer, blir bara arg och frustrerad när det inte funkar som jag vill.
Men det känns väldigt lyxigt med en jättesnabb dator igen. Man hinner ju knappt klicka på knapparna så har den redan klickat fram bilderna på skärmen :)

På tal om rea så ska jag, Emilija, Sarah och Line till Ikea imorn och kika på deras rea. Sarah är precis likadan som jag när det gäller att jaga bra priser. Vi messar alltid varandra om man kommer över nåt oslagbart pris på nåt. Eller om nån butik har nån utförsäljning eller liknande. Skönt att ha en likasinnad :)

2 kommentarer:

  1. Det är bara för att vi är bäst gummi ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja helt klart. Ibland kan man tro att vi är lite korkade, men ack så fel den tanken än. Hahaha

      Radera