onsdag 16 januari 2013

Igår körde jag ben och det känns idag kan jag lova

Igår var det benträning på schemat. Var väl sådär halvladdad när jag åkte till gymmet men så satt jag på cykeln och värmde upp, läste på facebook som vanligt och fick syn på min gums status "/&%"#¤"#"/!??("&"%"¤!!!!! Skitmorgon, Skithumör, Skitmotivation, Skitmat, Skittrött - Skiiiitdag! :("
Hon har rätt att känna så nu, det finns inte många som skulle klara av det hon utsätter sig själv för just nu. Och då kom känslan/tanken till mig, om hon kan mäkta med den satsningen hon gör så ska jag fasen klara av att köra ett riktigt jävla benpass trots att jag är trött.
Och det gjorde jag. Jävlar i gatan vad jag körde på tungt igår.
Nytt personbästa med 8 reps på 80kg i bensparken. 210kg i benpressen fick jag upp 6 ggr. Utfall i squaten. Personbästa i liggande baksida. Raka marklyft och sittande utsida. Jag fick svälja och rapa lite i setvilan, yr och illamående men jävlar vilket endorfinpåslag!!
När passen är så som det var igår så är det verkligen ingen träning som kan mäta sig med styrketräning, man mår illa och det gör ont och det är alldeles underbart!
Avslutade passet med 20minuter intervaller på bandet. Kändes som fötterna knappt lyfte när jag sprang, men höften kändes bra och bara det är ju en energikick i sig.

Idag har jag träningsvärk i rumpa och baksida lår. Stel som ett kylskåp ungefär. Som tur var sitter axlarna långt ifrån benen, för idag var det axlarna som fick jobba.
Militärpress
Militärpress bakom nacken
Sidlyft i maskin
Baksida axlar liggandes på bänk i cable crossen
Drag mot hakan
Hantellyft framför kroppen

Avslutade passet med 30minuter på crossen. Ett riktigt bra pass idag också. Tror jag har hittat receptet på att få träningen att bli kul igen. TRÄNA HÅRDARE!! Det funkar för mig iaf, ju hårdare träning, desto bättre känsla.

För två veckor sen skrev jag att det tagit två veckor att pluffsa till mig i kroppen och jag gav mig själv två veckor att bli av med pluffset.
Nu känns kroppen mycket bättre så jag ger mig själv VG i uppgiften att bli av med pluffset på lika lång tid som det kom.

Imorn ska jag jobba på extrajobbet och börjar redan 7. Jag kör lite längre på crossen på kvällen istället och skippar morgonpromenaden. Det blir så jäkla tidigt att gå upp annars.

Men nu ska jag krypa ner och lyssna på min bok. Gud vad bra den är!!

Laku noc!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar