söndag 14 april 2013

Armar med Mr Triceps :)



Idag erbjöd sig Josefina att vara barnvakt så jag och Damir kunde köra ett pass tillsammans. Han vill köra armar efter sin vilodag så armar fick det bli. Jag tycker armpassen är dem absolut tråkigaste just nu, vet inte varför riktigt. Kanske beror det på att jag har så mycket fläsk på armarna fortfarande? Men men, man måste ju köra armar trots att det är tråkigt. Damir gillar att köra armar, men det är kanske inte så jättekonstigt för han har fasen skaffat sig riktigt stora armar. Hans tips för armträningen är KONTAKT. Skit i hur mycket vikter du kör med, se till att alltid ha kontakt. Och ja, nåt ligger det ju i det för stora armar det har han :)

Passet gick bra men ingen cardio eller ens uppvärmning innan så då känns det inte riktigt som jag har tränat eftersom jag inte bli lika svettig. Men armarna var bra trötta efter passet så nåt har det nog tagit iaf.

Nu blir det tre dagars träning OCH promenad innan vila. Jag ska inte fuska med promenaderna denna vecka. Har varit sjukt slarvig med dem den senaste tiden.
Måndag promenad, löpning + bröst
Tisdag promenad + rygg, mage
Onsdag promenad, löpning + axlar
Torsdag - vila (shoppa på Ullared)
Fredag promenad + ben med en kille på gymmet som har sjukt bra ben. Det ska bli väldigt kul att köra med honom (kanske låter annorlunda efter passet).

Helgens träning har jag inte bestämt än, vi får se hur det blir med jobb eller om vi kanske åker till sthlm på lördag. Hoppas på det :)

Nu kör vi på en ny vecka som sagt, vad kör ni denna vecka?



4 kommentarer:

  1. Startade dagen med 1,5 timmas cardio på gymmet, och planerar på att det ska bli så både imorgon, på onsdag och på fredag. Torsdag får bli vilodag, kanske... får se, haha. På lördag och söndag blir det långpromenad och det är bara ett (stort) plus i kanten om vädret visar sig vara underbart!

    Nu jävlar tar vi och krossar den här veckan ;)

    /R

    Ps. Tack för svar på tidigare kommentar där jag frågade om vad appen hette!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju kanon R. Mer än kanon, 1,5h är riktigt mycket. Mycket längre än vad jag orkar gå. Haha!

      Torsdag blir min vilodag denna vecka, sen krossar vi de andra dagarna.

      Självklart, det är bara fråga på så svarar jag när och om jag kan :) Hoppas den är till nytta, jag använder den varje dag. Hur bra som helst!

      Radera
  2. Ska du inte på Sandras 30-årsfirande på lördag? Tyckte jag såg ditt namn bland gästerna :) Grym du är med träningen och maten! Hejja dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då, det ska jag :)
      Åker vi till sthlm så blir det direkt när vi vaknar och bara över dan. Så jag ska nog allt hinna hem tills det börjar sen på kvällen. Det ska bli jättekul att ses igen.
      Tack och detsamma till dig. Sjukt snygg mami!!

      Radera