måndag 1 april 2013

Tagit lite påskledigt


Som ni kanske märkt så tog jag lite påskledigt från bloggen :)
Jag har ätit och tränat och ätit och tränat lite till och så ätit ännu mer. Jag kan med säkerhet säga att jag ligger på några tusen kcal plus denna långhelg. Känner mig nästan som ett påskägg till och med, haha.

Men som sagt, jag har tränat på bra med både förbränning och styrka varje dag sen i onsdags.
Torsdag - axlar + intervaller
fredag - rygg + crossen
lördag - 5km jogg
söndag - bröst + backintervaller
idag - armar + crossen

Idag har jag ätit rätt så precis 1300 kcal (om man tar bort 4st smågodisar). Nu är det "ren" mat som gäller ett tag framöver. Eller hmm, på lördag ska jag ju ha födelsedagsfest så då blir det rätt oren mat och dryck, men fram till dess och efter det också så är det diet som gäller.

Sånna här helger så hämtar jag energi och bara kopplar av diethjärnan lite. Det är rätt skönt. Självklart lägger sig all extramat runt midja, rumpa och lår. Men det är snabba kilon upp och innebär att det är snabba kilon ner. Förutsatt att man stryper allt extraintag förstås.

Så nu kör vi igång igen här med massa träning och bra mat!

Våren är på g också, vilket innebär att man kan skippa bandet och springa ute istället. Börjar bli riktigt less på det där bandet nu så det är mer än välkommet att få springa ute. Ska försöka ge mig på 6km utomhus, det är dags att lämna den trygga 5an bakom mig nu och börja knapra på sista biten upp till milen.

Nu köööööör vi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar