onsdag 17 april 2013

Mysdag med Skruttas

Idag har vi haft en riktigt heldag med aktiviteter. Inga märkvärdiga aktiviteter men fullt med mys. Först en långpromenad i solen (och blåsten). Rena rama stormvindarna i mellanåt.
Sista biten lät jag henne traska lite själv. Hon blåste omkull.... Haha, sötnöten, det såg så himla roligt ut och hon gjorde sig inte illa, så jag kunde inte låta bli att skratta åt henne. Med termobyxor blir hon så himla klumpig och det ser sjukt kul ut med hennes redan dåliga balans :)










Hemma på gården skulle det plockas löv och pinnar. 150 pinnar i handen samtidigt typ. Plockar upp en och tappar en annan. Löven yrde omkring i vinden så hon hade fullt upp där ett tag.
Tappade balansen och trillade med ansiktet ner i backen. Lite blod och lite tårar, men ingen fara alls förutom en fläskläpp.


Jag är svårslagen i mitt badande men jag tror nog Emilija slår mig där. Kanske älskar alla barn att bada, vad vet jag. Men det är verkligen favoritsysselsättningen här hemma på kvällarna. Jättehärligt!
 
Imorn åker jag och syster till Ullared så jag träffar inte min lilla Skrutt först på fredag igen. De får ha en riktig pappa- och dotterdag här hemma imorn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar