tisdag 16 april 2013

Rygg och mage - grymt bra pass!!!

Idag kom jag ut på promenad som planerat, hade till och med ställt klockan så det fanns inga ursäkter. När jag tittade ut så såg det kallt ut så jag klädde på oss massor, när vi kom ut så var det inte alls kallt så det blev en minst sagt svettig promenad idag. Härligt!

Som bestämt så körde vi rygg ikväll, rygg och mage. Tänk att det blev som planerat denna gång :) Får jag till ett axelpass imorn så är det tre dagar i rad som går enligt planen.
Men idag rygg som sagt, värmde upp lite snabbt bara innan vi gick på och körde några tunga övningar...
Latsdrag
Handelrodd
Sittande rodd, först enhands och avslutade med dubbelt grepp.
Stående rodd
Ryggresningar, supersettat med plankan

Vi avslutade med 200 situps.

Josefina filmade lite när jag körde sittande rodd och det börjar tusan synas lite muskler nu när jag kör. Eftersom man inte kan se sin egen rygg så är det ju väldigt svårt att se nån utveckling på sig själv. Men jag blir faktiskt väldigt glad när jag ser det här klippet. Peppad på att fortsätta köra hårdare med förbränningen. Hejja hejja!




Dem avslutande situpsen tog verkligen de sista krafterna idag, jag var helt slut. Så underbart härligt känsla att känna sig så himla nöjd efter ett pass. Ett stort tack till Josefina som gör mina träningar bra mycket roligare.

Efter två dagar på låga 1100 kcal så höjde jag idag till 1200. Är som ni ser inte riktigt uppe i det än, så nåt litet till ska jag stoppa i mig. Haha, 53kcal, har ingen aning om vad det skulle kunna vara. En liten bit banan kanske :)
Imorn sänker jag till 1100 igen för på torsdag är det Ullared med världens bästa syster och då tänker jag inte räkna några kalorier. Då ska jag se till att få i mig energi för att orka shoppa loss rejält :)

 
Hur ser det ut för er där ute, har ni några beach 2013-planer?
 
Som min gums brukar säga "nu växlar vi upp" ;) Haha ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar