fredag 12 april 2013

Intervaller, axlar och en sjuk jäkla jobbig cirkel för magen.



Har jobbat 7-16 idag, var bara hemma och bytte om och sen drog jag till gymmet för att möta upp Josefina.
Vi började med korta snabba intervaller, 10st. Vi körde 30s löp och vila 30s, jag körde på mellan 14,5-15km/h. Började på 13 men när man inte får känslan av att man ska flyga in i väggen bakom bandet de sista sekunderna så kör man för långsamt. Man kan välja att köra lite "safe" men jag försöker verkligen att pusha mig till att köra riktigt hårt. Idag lyckades jag bra med det :)

Axlar idag alltså. Jag har kommit ur fas i mitt schema, vilket inte är så himla optimalt eftersom jag igår körde bröst och idag axlar. Jag var väldigt svag och det kändes verkligen att jag körde ett tungt bröstpass igår. Vilket iofs just idag var lite kul eftersom jag var så missnöjd igår, men eftersom jag känner av det rejält idag så var det nog inte så illa som det kändes :)

Efter 6 axelövningar körde vi en cirkel på tre övningar för magen.
Benlyft - plankan 1min - situps - plankan 1min - benlyft - plankan 1min - situps.
Riktigt bra pass idag!!!

Imorn får det bli löpning, ute om det är fint väder vilket det inte ska bli så jag antar det får bli på bandet igen. Men jag hoppas på lite sol så jag kan springa ute. Sen ska jag planera om träningen så jag kommer i fas igen.

Nu baaaada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar