torsdag 4 april 2013

Våren är här :)

Tänk att man blir på städhumör när våren kommer. Hur kommer det sig egentligen? Enda gången jag verkligen känner för att storstäda är faktiskt på våren. Andra gånger gör man det mest för att man måste. Men idag både städade jag och tvättade. Sen gick vi ut och gjorde balkongen vårfin. Vi har den i söderläge så det är verkligen jättehärligt nu när solen ligger på hela dagarna.
Emilija fick en egen liten hink och hon röjde med sin lilla skursvamp. När vi var klara så var hon genomblöt ända in till huden. Hon älskar verkligen att plaska denna där :)
Det är kul nu när hon vill hjälpa till. Hon gör precis likadant som vi gör. Skurar jag så skurar hon, dammar jag så dammar hon, när jag samlade ihop löv i en påse så hjälpte hon till med det också. Sötskruttan ♥














Sen gick vi ner till parken för att mata fåglarna. Men en viss liten person ville ha kexen för sig själv.
På vägen hem igen stannade vi till i lekparken för att gunga lite. Det är verkligen helt underbart att vara ute nu. Massa massa energi får jag av denna underbara sooooool!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar