tisdag 23 april 2013

Oooops!


 
Jaha, och nu kan man ju fråga sig vad som hände på lunchen idag. Jo det kan jag berätta för er. Fiskpinnar hände!
Jag gjorde ett big NO NO idag och gick och handlade efter min promenad när jag var hungrig som en varg. Då har jag karaktär noll och är sugen på precis allt som finns i affären. Det var nog bara millimeter ifrån att det åkte ner en dubbelnougat i kundvagnen också, men där nånstans lyckades jag fånga upp min karaktär lite iaf. Dock inte tillräckligt för att skit i fiskpinnarna :(
 
Så 590 kcal på lunchen bara, det är hälften av vad jag ska äta på en hel dag.
 
Jag får trösta mig lite med att jag sprang vilse i skogen idag och enligt min räknare så gjorde jag av med 850 kcal på det.
 
Helt jävla sanslöst alltså, jag sprang vilse där det finns utmarkerade spår. Hur lyckas man med det??!! Jag var helt slut när jag kom tillbaka till bilen. Fiskpinnar och pulvermos är gott men kanske inte världens bästa uppladdning inför vad som skulle bli ett löppass på 1,20.
När jag kom hem så snyftade jag faktiskt lite mot Damirs axel, PMS-känslig och så fruktansvärt dåligt samvete över att mitt slarv gjorde att Damir missade sin träning. Usch, tror jag bett om ursäkt 150 gånger ikväll. Hade det varit tvärt om hade jag varit galen, så det är ju en jäkla tur att han är en bättre människa än mig :)
 
Idag var alltså en gymfri dag och jag har längtat till gymmet hela dan typ. Men jag lyckades hålla mig till planen att bara springa idag. Men det måste ju innebära att jag kommer ha sjukt med Power på gymmet imorn istället!! Då ska jag köra ben. Senaste benpasset var ju med Mac på gymmet och han körde helt slut på mig. Det var jättekul med lite nya övningar och lite ny energi från ett nytt träningssällskap. Bara positivt alltså. Jag hoppas att han gillade att träna med mig också, att han fick ut lite av passet iaf, så det inte bara var jag som hade nytta av vårt gemensamma pass. Träningsvärken var ett faktum. Jag kunde inte ens köra hem bilen normalt efteråt. Så fort jag tryckte ner kopplingen så började benet skaka med sjuka spasmer. Så för att inte riskera att foten skulle hoppa av pedalen så la jag i friläge vid varje stop. Haha, då vet man att man kört hårt.
Imorn ska jag försöka hitta samma känsla igen, fast utan Mac. Jag har sagt det förut och kommer garanterat att säga det flera gånger. Mitt gym är fullt med underbara hjälpsamma människor. Det delas ut komplimanger till höger och vänster, skratt, gliringar, lite retsamma kommentarer osv. Precis sån skön stämning som det ska vara på ett gym. Bara det att vi körde ett benpass ihop är ju skitkul. Jag behövde lite ny energi och nya idéer och han ställde upp som träningskompis :)
Ni förstår väl varför jag körde med just honom va?!! Haha, sen är han ju iofs faktiskt väldigt snäll också :)
 
Imorn SKA jag hålla mina 1100 kcal, inga ursäkter och så ett härligt benpass på det. Kör bara kör!!!
 
 
 
Här är ett litet bildkollage på min lilla Skrutt innan promenaden i förmiddags. Jag hoppas verkligen värmen kommer snart så man kan vara ute hela dagarna :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar