onsdag 3 april 2013

Rumpaaaaaa!!


Yes som jag skrev igår så skulle rumpan och benen få jobba extra hårt idag eftersom jag missade träningen helt igår. My goooood, säger jag bara!
Bestämde mig för att springa till gymmet i det underbara vädret. Tog en omväg så det blev ca 4,5km. Förutom att magen krampade av att jag ätit för tätt inpå så gick det jättebra. Härligt att springa ute igen, det kommer det garanterat bli mera av.
På gymmet bestämde jag mig för att fokusera på rumpan och baksidan. Jag var svimfärdig mellan setten och fick lov att sätta mig ner några gånger. Precis som det ska vara när man pressar benen lite extra :)
Jag började med benböj i Smithen, 5 set "normala" och 3set smala.
Sen utfall i Smithen, 1 set med bara stången, 3 set med vikter och avslutade med 3 set utfall med bakre foten på en låda (den är hemsk) med bara stången.
Sen sittande benpressar, ett ben i taget. Här körde jag bara på 40kg men benen skakade som asplöv. 3 set fick jag iaf ihop sen körde jag 4 set med båda benen, 120kg var det jag orkade med. Här brukar jag ligga på 160-180kg dem sista setten, så att inte orka mer än 120kg såg jag som ett tecken på att benen var rätt slut efter de första 3 övningarna :)
Sen vidare till ryggläge på matten för att köra höftresningar. En fot på en bänk, andra foten upp i luften och så lyfta på höften hela vägen till helt utsträckt läge. Körde den till utmattning, vilket inte var speciellt många reps idag inte. Supersettade den med situps.
Avslutade med situps i maskin så jag fick ihop mina 200 situps för dagen.

Har sagt det förut och jag kommer garanterat att säga det många gånger till, men jag ÄLSKAR verkligen sånna här pass. När man är helt dyngsur av svett och så trött i musklerna att det känns som man skulle kunna rasa ihop till en liten hög på golvet.





 
Och så lite formbilder efteråt :) Jag är faktiskt väldigt nöjd med mina ben och min rumpa när kläderna är på. Men utan kläder är det rena rama puckelpisten fortfarande. Så det är bara fortsätta mata med hårda pass så ska jag minsann snart vara nöjd utan byxor också :)
 
Kör bara kör!!!


2 kommentarer:

  1. Härligt. Längtar tills det blir lite varmare, är så ynklig mot kyla, så jag också kan springa en sväng på väg till gymmet :)

    Snygga tights också för övrigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, det är mina nya favoriter att träna i.
      Håller med dig om det där att springa när det är kallt ute, inte skönt alls. Men nu tycker jag det är tillräckligt varmt faktiskt :)

      Radera