fredag 26 april 2013

Ett kärt återseende ♥

Imorse tog mötte vi upp Sarah och Line och åt en gemensam frukost på Janelings här i stan. De har jättemysig frukostbuffé som vi har besökt några gånger. Så gott och väldigt bra start på dagen. Sen åkte jag och skruttas vidare till Stockholm för att möta upp Humsi och lilla Nils. Det var första gången jag träffade honom, han låg och sov nästan precis hela dagen. Men det får man göra när man är 5 veckor gammal :)

Tillsammans tog vi bussen till Liljeholmen för att möta upp Marie, Hampus, Nina och Esperanza. Så himla härligt att träffas igen, det var på tok för länge sen och helt sjuk känsla att vi alla fyra är mammor nu :) Underbart!

Vi tog en promenad längs vatten till Winterviken. Ett jättehärligt café/restaurang men härligt mycket sol. Såg nu ikväll att Emilija fått rätt mycket färg i ansiktet. Jag borde nog ha med en sollotion när vi ska vara ute så här hela dagen.
Det var verkligen helt underbart att bara sitta och prata med mina tjejer. När man träffas så här så saknar jag att bo i Stockholm otroligt mycket.









 
 
Fick en försenad 30årspresent från Humsi också och dessa två är verkligen hon och jag. Två partygalna tjejer för ett par år sen. Törly! Tack Humman ♥
Vi hämtade upp pappa innan vi åkte hem så vi fick lite sällskap i bilen. Mycket trevligt! :) Min pappa är så himla go, han har verkligen alltid ställt upp på mig. Borde säga det till honom oftare hur mycket jag uppskattar allt han gör för oss. Ska bli bättring på den biten :)
Inte förs 17.30 var vi hemma och möttes av en helt utmattad Damir efter en hård arbetsvecka. Det räcker med en blick på honom så ser jag vilket humör han är på. Idag var han trött, trött trött trött!!

Planen var att springa ikväll när jag kom hem, men efter att bara ha ätit frukost och sen en macka på lunchen så behövde jag äta när jag kom hem. Jag köpte 9 bitar sushi och insåg att det skulle bli väldigt sent med löpning om jag skulle låta den sjunka tillräckligt för att orka springa. Så jag ändrade planerna lite och drog till gymmet istället. Körde 4 övningar mage och avslutade sen på crossen 20 minuter. Var helt opeppad på träning, men så kan det vara ibland. Imorn är det ben och då jäklar måste jag tagga till.

När jag kom hem från gymmet rätt sent så hade Damir gjort proteinpannkakor. Så jäkla gott. Med lågkalorisylt till så är det verkligen jättegott. Bonuspoäng till honom! :)


Jag började skriva in i kaloriräknaren men kände att det är ju helt omöjligt att veta när man inte gör maten själv. Så jag hoppar över det idag. Om jag ska ge mig på en gissning så tror jag att jag fått i mig ca 2000 kcal idag. Ingen katastrof och helt klart värt det!!

Sara frågade i en kommentar på gårdagens inlägg vad jag äter när jag ligger på 1100 kcal. Eftersom jag prickade rätt precis igår så tänkte jag skriva upp vad jag åt igår. Exakt!

Frukost:
150g minikeso
2 små ägg
50g lågkalorisylt

Lunch:
75g kallrökt lax
50g minikeso
50g majs
75g räkor i lake
1 st zucchini

Mellanmål:
2 portioner whey 100 proteinpulver

Middag:
130g sallad
75g kallrökt lax
50g minikeso
25g räkor i lake
40g ugnsbakad lax

40g fett
34g kolhydrater
151g proteiner
Totalt 1096 kcal

Inte hungrig en enda gång igår, däremot lite sötsugen precis innan jag gick och la mig. Men det fick ett tyggummi råda bot på.

Kram på er!
 

2 kommentarer:

  1. Tack! :)
    Jag, enligt min lilla viktplan, försöker ligga runt 1400. Ska dock äta mer, men försöker att inte överstiga 1500. :)

    Såg de två senaste programmen av Biggest Loser igår och blev sjukt peppad! :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag blir också jättepeppad när jag kollar på Biggest. Vilka kämpar!

    1400 är väldigt tufft, men det går :) Kämpa kämpa!

    SvaraRadera