tisdag 23 april 2013

Nu kan jag inte göra så mycket mer...

Än att bara vänta. Tidigast denna vecka och senast i början på nästa får jag besked om tjänsten. Jag är så himla rädd att få ett negativt besked att jag tror nog jag går sönder lite om det skulle ske. Försöker tänka positivt, men usch vad ledsen jag skulle bli om jag skulle snubbla på målsnöret.

Intervjun idag kändes väldigt bra, jag tror jag gett en rätt klar bild av mig själv och mina ambitioner. Hoppas bara det räcker :)

Fick dock ett lite jobbigt besked eller snarare info när jag var där idag. Och det var att enligt deras plan för introduktion för denna tjänst innebär att man som tidigast får vara ledig vecka 29. Det är ju liksom inte så där jättebra med tanke på att vår semester är lagt så att vi kommer hem vecka 29. Jag försökte behålla lugnet och sa att jag kan vara tillgänglig redan i maj och på så vis kanske det går att kompromissa lite. Hon sa att det helt klart kunde vara en lösning om det blir aktuellt. Det kändes verkligen inte kul att behöva "strula" så här direkt, men jag kände att jag var tvungen att försöka iaf.

Jag och Damir ska ju bila ner till Sarajevo vecka 26, sen åka både till Kroatien och Serbien under de dryga 3 veckorna vi planerat att vara där. Men ja, vi får väl se hur det blir nu. Först och främst ska jag ju få jobbet, sen får det lösa sig helt enkelt. I värsta värsta fall får jag väl stanna hemma från semestern :(
Jobbet är viktigast men fy vad tråkigt det skulle vara att behöva stanna hemma.

En möjlighet är ju om vi kanske kan senarelägga semestern några veckor, men det blir väl ett sjukt pusslande för ännu fler inblandade.

Aja, den som lever få se. Som sagt, det allra viktigaste är att jag får jobbet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar