måndag 15 april 2013

Dagens...


Alltså jag döööör vad jag skrattar åt den här bilden. Det är såå jag. Haha, lite yngre är jag väl iofs, men annars är det rätt likt. Hahah!
Hade det inte varit så privat så hade jag slängt upp en bild på tuttarna, det kanske skulle kunna vara en tröst för andra tjejer där ute som är lite missnöjda med sina behag. Mina är verkligen brutalt osexiga, dagens sanning.
Men men, det har det helt klart varit värt. En viktnedgång på 27kg från 102 (förlossningen) till 75 på 8 månader och en alldeles underbar dotter. Värt det alla gånger om!

Idag var det alltså bröstträning som gällde, fick till ett bra tryck och tycker själv att det börjar se riktigt bra ut. Nu pratar jag alltså om bröstmusklerna och inte själva brösten, haha.
Mötte upp Josefina på gymmet, vi tog var sitt band och sprang en halvtimme. Det kändes bra i benen men det är så grymt tråkigt att springa på bandet. Men det regnade så ville inte springa ute.

Sen körde vi:
Sne bänk i Smithen - tungt
Rak bänk i Smithen - tungt
Stående flies i Cable crossen - kontakt
Liggande flies i Cable crossen - kontakt
Sittand flies i Cable crossen - kontakt

Nästa gång ska vi tusan ta lite bilder, Josefina kanske är lite mer på med att ta bilder än Damir som suckar varje gång jag ber honom när vi är på gymmet :)
Jag kan verkligen tipsa om fliesövningar om man känner att man vill få bra kontakt och pump under sitt bröstpass. Kablar är oslagbart för just dem grejerna, iaf för mig. Jag lägger aldrig på tunga vikter i kablarna. Tungt kör jag i pressövningarna, och då blir det riktigt tungt. Knappt 6 reps orkar jag med ensam. Josefina får vara där med ett finger och hjälpa till lite sista repetitionen. Så otroligt kul att köra två på gymmet, man kan ta ut sig på ett helt annat sätt.

Igår skrev jag att det ska bli promenad varje dag nu. Kul att jag inte ens får det gjort dag 1 :(
Men det regnade idag och var ett riktigt skitväder. Emilija var dålig igår, snuvig och febrig så jag ville inte ta ut henne i detta väder. Och eftersom jag är hemma med henne så kom jag helt enkel inte ut på promenad idag. Men imorn har dem lovat fint väder så då ska jag pallra mig upp tidigt så jag hinner ut på en runda.

Idag har kosten vart helt prickfri, det händer ju inte så ofta numera känner jag. Det är alltid nåt "fel" som slinker ner. Det betyder ju iofs inte att jag överskrider mina kcal men det är sjukt störande för psyket att man inte klarar en dag utan fail.
Men idag har det gått kanon!

 
Frukost: Kesoplätt, lågkalorisylt
Lunch: Nötfärs, sallad
Mellanmål 1: Protshake
Mellanmål 2: kesoplätt (ja igen)
Middag: Nötfärs, sallad
 
Nån reagerar kanske på att Kcal är väldigt lågt för att vara 97% av intaget. Men det är bara för att jag sänkt igår och idag till 1100, imorn ökar jag till 1200, torsdag kommer det bli ännu mer. Det blir svårt att planera när vi åker bort sådär och jag har helt ärligt inte lust att planera en sån dag heller. Så då ligger jag hellre lite lägre nu.
 
Det är det som är så kanon med appen, att man kan ändra sin kcal-budget varje dag om man så vill :)


 
Min middag, 10% nötfärs med lite tacokrydda och 150g sallad till det. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar