tisdag 16 oktober 2012

B som i ben...


Så här kommer det kännas som mina ben ser ut imorn. Obervera att jag skriver kännas, haha.

Efter ett sånt benpass som vi körde idag så vet man att träningsvärken kommer som ett brev på posten redan imorn. Och när man har brutal träningsvärk så stramar det i varenda muskelfiber och det känns som man har världens största benmuskler.
4 set benböj JJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAA, fy fan. Där satte Elm 4an i fotbollen. Jävlar vad bra!!!!

4 set utfall (skulle det stå)
4 set benböj
4 set liggande benpress, körde sista settet på 120kg, tror det är rekord för mig. Hade kraft för lite till men vågade inte för då hade jag nog skjutit ut en tampong. Hahaha) Sorry för den, man va fan, så här är det att vara tjej!
supersettade
4 set stående baksida
4 set benspark
supersettade
4 set sittande utsida, ett tips i den är att inte luta sig mot ryggstödet utan istället sitta rakt upp med ryggen och hålla armarna korsade framför bröstet. Det tar sjukt mycket mer i rumpan då :)

Idag har dagen gått i ett och jag har bara suttit ner i ca 10 minuter medans jag åt lunch. Typ 15.40 var jag bara tvungen att få lägga upp benen lite i soffan. Skrev en status på facebook hur tusan jag skulle orka träna ben utan nån energi i kroppen.
Men nånstans hittade jag energin, Denises ord om sin benträning hjälpte till, kan hon så kan banne mig jag :))

När vi var klara med passet så kändes det som jag gick omkring på skakiga små kycklingben.
 
Imorn väntas träningsvärk som sagt, så vi får väl se hur promenaden går. Förhoppningsvis har inte benen hunnit med att känna efter ordentligt ännu så att jag tar mig runt iaf.
Jäkla skönt att det går att vända en sån trötthet till ett sånt här grymt pass. Klappar mig själv på axlen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar