fredag 5 oktober 2012

F som i Fredag

 
Idag tänkte jag på vad olika det är med barn egentligen. Vi pratade med en kille på gymmet  här om dagen och han berättade att hans dotter aldrig sover. Hon är vaken hela nätterna och sover knappt nåt på dagarna heller. Han tycker det är skitjobbigt och det kan jag verkligen förstå. Vår lilla skrutta däremot hon sover som en liten gris (peppar peppar....)
Igår somnade hon i Damirs knä i soffan vid 19-tiden, inte ens ombytt till pyjamas och utan att ha ätit sin kvällsvälling. Vi lät henne sova så, jag tänkte att hon får sin välling när hon vaknar, tänkte väl mitt i natten eftersom hon inte ätit sen middagen innan 17.
Klockan 8 i morse vaknade hon och var på ett solskenshumör. Jag värmde vällingen och så fick hon ligga bredvid mig i vår säng och äta. Myyys!
Hon sov alltså i 13 timmar i sträck. Och då tänkte jag på killen på gymmet och som sagt... Vad olika det kan vara.
 

 
Efter gårdagens middag och glas vin så fick det blir en extra lång promenad idag. Solen sken så det var inga problems alls att vara ute 1,5h. Jag verkligen älskar när solen skiner, helt underbart!
 
Idag gick träningen bara sådär igen. Eller passet gick väl egentligen rätt bra, vi körde bröst och biceps och jag fick sjuk bra kontakt och körde med rätt tunga vikter. Men jag fick aldrig den där sköna känslan som jag brukar ha när jag tränar. Nästan som om jag var på dåligt humör fast jag inte alls var på dåligt humör. Det kändes när jag körde som att jag inte fick till det, men redan på väg hem därifrån så orkade jag knappt hålla upp händerna och det är ju alltid ett bra tecken på ett hårt pass. Skumt där där hur det känns ibland.
Hoppas glädjen är tillbaka redan imorn då det är dags igen :)
 
Ikväll åkte jag ut till mamma och pappa så Emilija fick busa lite med sina kusiner. Hon älskar när det är folk runt omkring, precis som mor sin. 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar