måndag 1 oktober 2012

Gdansk, Polen


Berättar om vår resa med ett par bilder.

 
Här är vi hela gänget på Kastrup i Köpenhamn. Vi mellanlandade där både på dit- och hemresan.
 
 
 
Framme i Gdansk, regnet hängde i luften och man känner inte igen sig nånstans. Det är alltid lika spännande att komma till ett nytt ställe :)
 
 
Väl framme vid hotellet. Taxichaufförerna körde som idioter rent ut sagt. Vet inte hur många gånger varje resa som man trodde att slutet var nära. Men vi överlevde alla resor. Taxi var förövrigt jäkligt billigt. I stort sett alla resor kostade 100 svenska, det delat på 4 pers är ju nada.
 
 
Rummen var jättefina. Jag älskar att bo på hotell, det känns så lyxigt på nåt sätt. Här är dock inte mitt rum, jag snodde en bild från en av tjejerna :)
 
 
Första måltiden tillsammans blev en blandning av indiskt och thai. Alla ville smaka på allas mat så langen gick med precis varenda tallrik.
 
 
 


 


 
 
På fredagskvällen var vi åtta trötta tjejer som försökte få till lite feststämning. Jag tycker vi lyckades ganske bra med det trots minimalt med sömn.
 

 


 
Det blev som jag redan skrivit några gånger väldigt mycket shopping. Man blir nästan fartblind när det är så billigt.
 
 
En fin bild på mig och Fia :)
 

 
Här står vi hela gänget på en pir i Sopot, grannstaden till Gdansk.
 
 
 
Och nu är jag hemma igen. Emilija och Damir sover och jag har min lilla "egentid" så här på kvällen. Back to normal på nolltid.
Packade upp väskan tidigare idag och tog en bild på det jag handlat under helgen. Alkoholen står redan i barskåpet men annars fastnade allt på bild.  

 
Jag kan helt klart rekommendera ett besök i Gdansk, det var mysigt och väldigt fint vid vattnet. Billigt med mat, dryck och shopping.
 
Men....
Borta bra men hemma bäst!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar