måndag 29 oktober 2012

Min egen övervakare

Mitt absolut bästa tips när det gäller att sköta kosten, det är att ha en sån här.... 
 
 
 
En matdagbok.
Jag använder mig av IF Metalls kalender 2012, haha funkar skitbra!
Här skriver jag upp precis allt jag stoppar i mig på en dag. Ätardagarna hoppar jag över, skriver bara "ätardag" över hela dagen men alla andra dagar ska allt skrivas ner.
För mig som har lite dålig karaktär till och från så hjälper den även till i avskräckande syfte. För man vill inte behöva skriva upp massa "fusk" i den här. Särskilt inte om någon annan skulle få kolla igenom den också.
Så har ni som mig dålig karaktär och behöver ha lite knep för att lyckas lite bättre, så låter ni helt enkelt en kompis eller partner checka er matdagbok en gång i veckan eller kanske varannan vecka. Då blir det inte lika kul att skriva upp den där chokladbiten man blev så sugen på på lunchen, eller bullen på eftermiddagsfikat.
 
Alla knep som kan funka för en själv är bra knep.
 
Nu är min novemberutmaning igång. Milena är med, jättekul att hon hakade på.
 
Jag mätte mig i morse, rakt över naveln och sen även på det tjockaste stället på magen. Nackdelen att väga och mäta sig en måndag är det inte blir några roliga siffror just nu. Men fördelen blir ju att utmaningen avslutas en fredag, vilket kan hjälpa till att snygga till siffrorna lite :)
 
Nån mer som är sugen på en femveckors kamp mot centimetrarna?
 
Träningen idag gick bättre än väntat men var väl ändå ingen höjdarträning. Vaknade med feber i morse och hoppade över promenaden. Febern gick ner så jag bestämde mig för att gå till gymmet iaf, benträning på schemat så det var bara till att bite ihop. Försökte hålla pulsen låg men körde ändå rätt tungt idag.
 
Utfall supersettat med benböj
Liggande benpress supersettat med stående baksida
Benspark supersettat med sittande baksida
 
Känner mig varken bättre eller sämre nu ikväll efter träningen. Har en kopp te här bredvid i hopp om att halsen ska sluta klia. Håller tummarna att jag mår bättre imorn, inge kul att starta en satsning med att bli sjuk. Slår ju iofs aldrig fel att man blir sjuk när man ska komma igång med nåt. Men skam den som ger sig.
Nu kör vi!!!



2 kommentarer:

  1. Heja Nina!!
    Jag har mätt mig och kör ett eget litet race fram till min 30-årsdag i april. Läser din blogg när jag ammar på nätterna :-)
    Keep up the good work!!!

    Camilla Fredin

    SvaraRadera
  2. Hehe vad härligt att höra Camilla. Nattammningar när dem är som bäst :)

    Men du kan ju alltid göra en extra mätning nu och sen den sista november så kan vi glädjas lite extra tillsammans just då och se hur många cm vi kan få ihop här på bloggen :)

    Kram och puss till lillen också!

    SvaraRadera