onsdag 17 oktober 2012

Idag kände jag mig som starke Adolf

Fy fasen säger jag bara, vilket jävla pass! Personbästa i sne hantelpress, 15-kiloshantlar!! Jag har aldrig tränat med nån tjejkompis (Denise räknas inte för hon är ju ett monster, haha). Så jag vet inte riktigt om det är mycket eller lite, men för mig var det iaf personbästa med 5kg.
Har jag nån läsare som brukar köra sne hantelpress? Hur tungt kör ni?

Jag skulle aldrig klarat det utan Damir, för jag får inte ens upp dem hantlarna på raka armar. Mina handleder är alldeles för klena för det. Men när dem väl var på plats i händerna så pressade jag 6 reps. Är riktigt riktigt nöjd med det.
Ökade även i en pressmaskin som jag brukar köra, jag ökade med 20kg när jag maxade. Sjukt härlig känsla efter dagens pass.
Jag vet inte om jag ens kan få "tryck" i mina muskler, att det syns liksom. Man kanske måste vara mer deffad för det, I dont know. Men när jag tittade i spegeln efter jag kört 3 övningar med biceps och värmt upp lite i bröstet, så tyckte jag att partiet runt axlarna såg riktigt "runt" ut. Haha, kanske var en synvilla och massa önsketänkande, men det såg ut som så iaf.
3 övningar biceps som sagt och 3 övningar bröst blev det ikväll, så lite situps också.

Glömde bort att be Damir ta några bilder, det skulle vara skitkul att ha. Nästa gång, kanske imorn då vi kör rygg. Man ser ju aldrig ryggen själv när man kör så det vore ju faktiskt rätt kul att få se. Känns iofs lite löjligt att ta fram kameran, lilla jag liksom, men va fan. Finns ju inget annat sätt att få en bild än att ta en bild. Enkelt!

Imorn ska jag köra med Fia igen, hon vill köra intervaller och överkropp. Intervallerna är självklara för mig också, men vette tusan hur jag ska lägga upp resten. Jag och Damir ska köra rygg på kvällen, så rygg blir det inte på dan. Jag kan inte köra bröst eller bickar heller eftersom jag körde det ikväll. Får blir axlar och triceps helt enkelt. Det är riktigt kul att träna med Fia, hoppas hon köper kort på Power hon också.

Blev en riktig långpromenad idag också. Jag gick till Damirs jobb och tillbaka, det blir sammanlagt en mil.

När man ser ut så här efter en promenad så blir man fan stolt över sig själv :)

 
 
 
 
 
Nu när ni läst så här långt så kan ni väl vara så goa och lämna en liten kommentar också. Man blir liksom så himla glad när nån av er skriver nån rad tillbaka till mig :)
 

2 kommentarer:

  1. Blir så jäkla imponerad och peppad av dig och din träning! Har själv gått ner 10 kg nu på 3 månader enbart genom konstförändring och är så himla sugen på att komma igång med träningen också men jag får inte riktigt tiden att räcka till. Pluggar på heltid och jobbar extra 3-4 kvällar i veckan och umgås med killen resten av tiden. Men ska verkligen försöka ta tag i det snart och din blogg inspirerar mig massor! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny, vad kul att du känner så. Nu blev jag glad :)
    Men 10kg bara genom att ändra kosten är ju GRYMT!
    Kan du inte föreslå att ni tränar nån gång tillsammans då? Två flugor i en smäll liksom :)
    Kram

    SvaraRadera