lördag 20 oktober 2012

Blondie goes brownie

Den här mensveckan spelar mig verkligen ett spratt. Det gör den varje gång och har tydligen gjort ända från början enligt mamma. Hon skickade med mig en tröstande hälsning till Damir att hon har stått ut med mitt humör i 15 år, så hon vet hur han har det. Vet inte alls vad hon syftar på, hmm....

Men den här veckan har det iaf resulterat i
- Första solningen i solarium på ca 3 år.
- BUS, brun utan sol
- En mörk toning i håret
- Cardioträning på vilodagen

Nu känns det lite bättre iaf. Men det är faktiskt helt sanslöst hur humöret pendlar när jag har mens. Jag känner mig blek, fet och allmänt avtändande. Jag har ett stort bekräftelsebehov och blir låg och ledsen för ingenting.
Men som sagt, nu känns det bättre och hör och häpna mensveckan är slut. Kan det ha ett samband kanske?

Ikväll är det middag hos Tezzan och så hoppas jag verkligen att girlsen vill följa med ut och dansa lite. Vi är 5 tjejer som turas om att bjuda hem de andra på middag. Tre av oss älskar att laga mat och två av oss älskar inte att laga mat. Jag tillhör den senare duon. Men det är alltid trevligt och det brukar kunna bli en hel del vindrickande också.
Standardproblemet är ju vad jag ska ha på mig. Väldigt skönt att mensveckan är över annars hade svart sopsäck varit ett trevligt alternativ. Nu står det mellan svart kjol eller svarta byxor och så nån top till, som jag inte heller bestämt mig för än. Alla dessa svåra val i livet...

Den som lever få se, är iaf taggad till tusen för en partykväll så jag hoppas verkligen att nån av de andra är lika på ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar