tisdag 2 oktober 2012

Hemmaspa


Eftersom jag inte hann med nåt spa i Gdansk så lyxar jag till det lite här hemma med ett skummbad och Relaxing ansiktsmask.

Benen är möra sen igår men inte ens i närheten så trasiga som efter förra benpasset. Vi körde lägre vikt och högre reps denna gång.
Tog en promenad i förmiddags somvanligt. Regnet hängde i luften hela rundan men vi klarade oss bra. Nån timme senare så sken solen, det var precis samma sak igår. Kanske ska börja gå vid lunch istället för att få lite sol på mig.

Idag körde vi axlar och triceps. Kändes inte som jag fick till det alls bra idag. Först var det upptagna maskiner som störde min ordning och sen var det faktiskt en kille på gymmet som jag fick krupp på. Han slamrade och slängde med vikterna så det bara dånade i hela rummet. Jag var millimeter från att säga till men visste inte vad jag skulle säga utan att vara otrevlig (eftersom jag redan var irriterad på honom). Det slutade med att vi bytte rum och lät han hålla på där inne.
Jag begär inte att nån ska träna "mjukt" eller extra tyst bara för att jag har min dotter med mig. Absolut inte. Men när nån verkligen överdriver och bara slänger med vikterna så blir jag sne. Lite kan man faktiskt tänka på dem runt omkring sig.
Jag känner nu i efterhand att jag skulle sagt till, men nu är det för sent och jag hoppas ju att det inte upprepas trots att jag inte sa nåt idag.
Sen ville Damir köra nån övning bröst och nån övning vader och då blev det bara discoträning för mig.
Men jag var riktigt trött i axlar och triceps på vägen hem, så nåt rätt gjorde jag iaf under passet.

Imorn bitti kommer mamma förbi och så ska vi gå och äta frukost på ett fik här i närheten. De har en jättemysig frukostbuffé för bara 50kr, inte fullt så mycket som på en hotellfrukost men nästan faktiskt. Fil, yoghurt, flingor, mussli, kaffe, te, varm choklad, färskt bröd, ost, skinka, salami, grönsker, juice.... Det räcker gott och väl och det ska bli väldigt gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar