onsdag 3 oktober 2012

Mer intervallträning!

Idag klämde jag in 11 eller 12 (jobbigt när man inte kan räkna längre än till 10) backintervaller före och efter ryggpasset. Det kändes riktigt bra, iaf dem innan passet. Efter ett tungt ryggpass blev det genast tyngre att springa, men jag körde iaf mina 10. Plus nån till då :)
 
Tyvärr kände jag av höften direkt efter, men inte alls så farligt som det varit tidigare. Så jag tänker köra intervaller två gånger i veckan nu. Så får jag väl se om höften håller måttet.
 
Jag brukar kika in på Olga Rönnbergs blogg lite titt som tätt och hon brukar lägga upp förslag på olika intervaller. Hittills har jag ju bara kört en variant på lutning 12 och då varvar jag
60s hastighet 9
45s vila
30s hastighet 11 
45s vila
Jag varierar hastigheten lite beroende på dagsform, men försöker hålla mig där ikring iaf. Men nu hade Olga lagt upp en intervallvariant som jag blev lite nyfiken på att testa. Kanske är för suddig bild för att se vad som står, men det ingår iaf hopprep :)
 
 
Skrev  ju tidigare att jag skulle ut på min promenad i solen. Tji fick jag... Det började regna precis när jag skulle göra iordning Emilija för promenad. Men när det avtog lite så gav vi oss ut, dock utan sol.
Sen körde vi som sagt rygg på gymmet. 4 övningar, 4 set. Enkelt och bra! Värmde upp med lite baksida axlar (den gills inte som övning, haha), stående rodd i Smithen, marklyft i Smithen, sittande enhandsrodd och sist men inte minst smala latsdrag.
 
Imorn ska jag faktiskt vila från gymmet. Ska iväg och hälsa på Jonas på landet hela dan så en promenad kanske det blir iaf men inget gym. Sen på kvällen ska träningsgänget som brukar köra på torsdagar ut och äta och det tänkte jag följa med på.
 
Sen kör vi på med träning fredag, lördag och sen vilar vi söndag igen för då är det SM i Västerås. Världens bästa pappa ställer upp som barnvakt så vi kan vara där hela dagen. Jag ska äntligen få se min vän Denise posera på den där scenen, hon är i grym form så det kommer bli jättespännande.
 
Men nu väntar min skönhetssömn, laku noc!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar