onsdag 31 oktober 2012

Lite nya rutiner

Eftersom jag börjar jobba på torsdag så måste vi planera om lite i vårt träningsschema. Jag har ju lyxen att ha en alldeles egen coach som sätter ihop våra pass och i vilken ordning vi ska köra. Men ibland får jag tänkte lite själv, men inte så ofta som tur är. Haha!

Nu kommer vi iaf att köra på ett rullande schema med fyra pass. Damir vill ha sina vilodagar onsdag och lördag. Jag kommer fortsätta med att bara vila en dag i veckan och det blir självklart lördag eftersom det är "vår dag".
Onsdagar kommer jag köra intervaller och eventuellt nån prioträning.
Fredagar kommer vi köra ensamma, Damir kör på dagen och jag kör ett snabbt pass efter jobbet. Men restan av veckan kör vi tillsammans och då blir det ett rullande schema med ordningen:
Pass 1 Axlar och triceps
Pass 2 Ben
Pass 3 Bröst och biceps
Pass 4 Rygg
Mage och vader lägger vi in när vi ligger bra till med klockan :)

Den här veckan kör vi alltså
måndag - ben
tisdag (idag) - bröst och biceps
onsdag - (prioträning) axlar (fokus på utsida), vader, mage. Jag vill inte köra intervaller när jag inte är helt frisk.
torsdag - rygg
fredag - axlar och triceps
lördag - vila
söndag - Ben

Matdagboken är framme och jag har sagt till Damir att han kan kolla den lite då och då för att se att jag inte fuskar. Haha, snacka om att sätta press på mig själv. Men det är bra, då vet jag vad som gäller. Alla knep är bra :)

Så här har dagen sett ut:
Frukost: 20g kalkon, 2 ägg, lite kaviar, te
4 st vindruvor
Lunch: 120g räkor, 20g nötter, sallad
Mellanmål: 150g kesella med funlight, 30g nötter
Efter träning: Protteshake
Middag: 120g kassler, 1/2 avokado, sallad

3 liter vatten, exkl det jag drack på träningen.

Är peppad som fan så nu ska jag banne mig lämna 80-sträcket bakom mig!

2 kommentarer:

  1. Lycka till på jobbet gumman :) Du är så duktig. Stor kram

    SvaraRadera