måndag 15 oktober 2012

Gör om gör rätt

 
Nu är ju den här bilden rätt rolig men oj vad tungrott det är ibland här hemma. Jag plockar undan och Emilija (och hennes pappa) plockar fram.
Jag har ju en liten jobbig tendens till att hata när det är rörigt. Jag stör mig som bara den när det är stökigt här hemma och saker ligger huller om buller. Självklart har jag fått lära mig behärska detta men det går till en viss gräns sen måste det plockas. Damir har stört sig så mycket på mitt tjat så han har förbjudit orden "plocka undan". Haha, det säger ju en del.
 
Ibland blir jag less på mig själv, särskilt när jag är på alla håll och "plockar". Ofta rör jag till saker och lägger på ställen som jag inte minns sen. Mer än en gång så har jag kastat saker som inte skulle kastas. Damir retar mig fortfarande för att jag råkade kasta ett värdebevis för arlandaexpress-bussarna. Det var ca 3 år sen. Han blev dock inte så glad när jag här om dagen råkat kasta en rabattkupong på MM Sport. Oooops!
 
Idag har jag försökt få saker gjorde och så har det bara gått snett ändå. Först skulle jag stanna till på Hemköp för att köpa blöjor, ha en rabattkupong där. Men när jag är på hemköp så inser jag att jag inte ens har kupongen med mig, så nu får jag gå dit imorn igen.
Sen tänkte jag att jag äntligen skulle få upp de sista barnspärrarna på två skåp i köket. Den första gick jättebra och den andra också trodde jag ända tills jag skulle stänga luckan när jag var klar. Insåg då att jag satt spärren och haken snett så de inte alls hakade i varandra när jag stängde luckan. Hur lyckas man med det när man precis minuterna innan gjort det helt rätt?!! Så det får jag också fixa imorn.
När jag bäddade rent idag så upptäckte jag att det gått hål på min älsklingskudde. Tog fram nål och tråd för att fixa men lyckades istället ordna till ytterligare hål som jag fick sy ihop. Grrr!
 
Men det är ju tur att det finns en morgondag så jag kan ta tag i det som jag inte lyckades få till idag. Lovely!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar