måndag 22 oktober 2012

Jag var en tjockis

I lördags sa Nisse att hon hade hittat en gammal bild på mig och att hon tyckte jag skulle se den för att se vilken jäkla skillnad det är på mig nu mot då. Ikväll fick jag se bilden...

JÖSSES!!!

Jag kan inte fatta att jag var så stor. Jag har aldrig sett mig själv som jättetjock, mer stor än tjock. Men jag var tjock. Tjock tjock tjock!

Sommaren 2006




Våren 2012
När jag ser den här bilden så fylls jag med massor av energi. Jag kan knäppt vänta tills jag kommer ner till gymmet och får forma denna kropp som jag vill ha den. När jag kämpar och svettas bland vikterna så kommer jag tänka på den där bilden och ta i ytterligare lite till.
Man ska inte underskatta bildens betydelse. Ska börja fota mig mer. Inte nödvändigtvis bilder som andra ska se utan för min egen skull. Få se svart på vitt vad som händer med kroppen.

Har inte skrivit nåt om träning på några dagar. I fredags skulle vi vila men jag kände för att köra lite förbränning, så jag drog till gymmet och körde 45 minuter på crossen. Tog även en promenad på förmiddagen.
I lördags skulle vi också vila, men eftersom jag skulle festa till på kvällen så drog jag till gymmet och körde lite förbränning då också. Vilan blev igår, söndag. Då var jag bakis fram till kvällen, så då njöt jag av en vilodag.

Men idag var det hårt igen, promenad 5,5 km på förmiddagen och axlar, trickar och mage på gymmet. Idag testade vi hantelpress och det gick kanon. Känner att jag är stabilare i handlederna nu så det är bara att köra på med vikterna. Jag har ju haft ont i mina tummar/handleder sen i januari och efter operationerna så har jag inte kört med några vikter alls. Så det är väl kanske inte så konstigt att jag behövde bygga upp lite stabilitet i händerna, men som sagt, nu känns det väldigt bra när jag kör.
Mamma var också och tränade idag och hon tappa hakan när hon såg vilka hantlar jag körde med.
"- Men vilka jäkla vikter du kör med. Den där skulle jag inte ens orka lyfta med båda händera!"
Haha, gullemamma. Jag har skrivit det förut och gör det igen, att det är verkligen kanon att ha familjen på samma gym.

Jag tror att jag kanske har uppskrivet vad jag körde för vikter för ca 3 år sen. Jag hoppas jag vet var jag har det blocket och att det är mina siffror och inte bara Damirs. Det vore skitkul att se om jag kör tyngre nu eller om jag bara inbillar mig.

Imorn har vi ben på schemat så det är bara att börja ladda direkt när man vaknar. Haha, hatkärleken till benpassen kommer vara förevigt.

Kör bara kör!






Jag gillar när ni lämnar en liten kommentar efter er *blink blink*

4 kommentarer:

  1. Tycker du varit grymt duktig Nina! Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Haha förlåt. Vet att jag är grymt dålig på att kommentera, och det känns nästan ännu värre att göra det efter du skrivit ett så fint inlägg till oss om att vi är dåliga på't ;) Haha. Men jaa shit vilken skillnad det är! Riktigt grymt jobbat alltså!! Du ser mycket gladare och fräschare ut nu om man säger som så! Kör bara kör!! :D

    SvaraRadera