måndag 8 oktober 2012

Dagens träning

Jag är så sjukt less på mina morgonpromenader. Får verkligen tvinga mig själv att bege mig ut och i stort sett hela rundan så längtar jag tills jag kommer hem. Inge kul att gå igenom detta varje dag så jag har bestämt mig för att byta ut promenaden vissa dagar mot intervaller.
Idag gick jag (och Emilija såklart) till gymmet vid lunchtid och där körde jag den intervallen som jag la upp här. Jag tjuvtränade lite på hopprep här om dagen för att kolla så jag inte var helt urusel på det, så idag vågade jag mig på att hoppa fast det var en hel del folk där samtidigt. Haha, lite fåfäng är jag faktiskt fortfarande :)

Hela intervallpasset tog ca 30 min, alldeles perfekt och lagom. Med promenad dit och hem så kommer det bli en timme allt som allt. Nu kommer det ju säkert bli så att jag stannar till i nån lekpark på vägen dit, så Emilija får gunga lite och sånt där som hon tycker är kul. Så gjorde jag idag och lillskruttan bestämde sig för att smaka på sand för första gången. Tror dock inte hon gillade det för hon var inte så munter när hon sen hade sand i hela ansiktet.

Ikväll körde jag och Damir ben. Jag var så trött i benen att jag fick ta stöd när jag reste mig upp efter övningarna i slutet av passet. Skön och otäck känsla på samma gång.
Jag börjar känna att de hårda benpassen börjar ge resultat. Men tyvärr syns det ju inte nåt speciellt förs jag bränner bort lite fett som bäddar in mina muskler. Men jag själv, som faktiskt får klämma på mina lår känner faktiskt att dem är rejält mycket hårdare än förut.

Imorn hoppas jag på fint väder igen, allt blir så mycket trevligare när solen skiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar