tisdag 9 oktober 2012

Sjunker ner i soffan och bara "är".

Jag gillar verkligen min lilla "egentid" i soffan på kvällarna. Inte kunde jag tro att det skulle vara så intensivt att vara mammaledig. Ett litet humm hade jag väl men dagarna går verkligen i ett. Och sen så kan man knappt komma på en sak man har gjort under dagen. Tror andra mammor känner igen sig i det och ni andra tycker nog bara att jag snackar bull. Det gjorde iaf jag innan jag fick Emilija när mammor klagade på att tiden aldrig räckte till.
Men jag klagar inte, jag bara konstaterar :)

Idag fick det bli en promenad på förmiddagen, sjukt störande att igår när solen sken så var jag inne på gymmet och körde intervaller och idag när det var mulet och kallt så var jag ute och traskade. Men men, igår ville jag verkligen inte gå och idag kände jag inte alls för att dra till gymmet. Tror bara det att jag kan välja gör det hela mycket lättare.
Jag gick i ca 50 minuter och den sista kvarten trodde jag inte benen skulle orka ta mig ända hem. Gårdagens benpass gav sig till känna.

Men lite PWO innan träningen satte fart på kroppen igen lagom till kvällens axel- och tricepspass. Körde tungt idag och det är så himla kul att se lite resultat. Överkroppen är jag inte alls lika "mullig" på som underkroppen. Så det syns faktiskt lite knölar lite här och där när jag kör axlar bla. Får be Damir ta en bild nån gång så kan ni få se att jag inte bara snackar. Jag kan ju liksom inte flexa och sånt där så enda chansen att få se nån muskel är när jag är mitt uppe i träningen :)

Dagens pass såg ut så här:
Axellyft framåt, här kör jag med viktskivor istället för hantlar. Tycker det känns bättre så.
Axellyft åt sidan i maskin
Axelpress i Smithen framför ansiktet
Axelpress i Smithen bakom huvudet

Liggande tricepsextention med hantlar
Stående tricepsextention med hantel
Tricepspress mot magen i cablecrossen

Kan inte säga det tillräckligt många gånger hur jäkla glad jag är att träna utan att ha ont i mina händer. Jag lindar handlederna med remmar och sen bara öser på med vikter. Grymt skön känsla!

Har sprungit på toa stup i kvarten så jag tror kroppen gör sig av med överflödig vätska efter helgen. Tänk vad kul det är när man lär känna sig kropp lite mer.
Och på tal om att lära känns sin kropp så har jag bestämt mig för att låta bli löpning nu fram till nyår. Jag kommer köra intervaller men ingen långlöpning. Jag testade igen och fick ont, så nu släpper jag tanken på att springa på ett tag. Jag blir bara uppstressad och ledsen när jag får ont, så då låter jag bara bli ett tag och testar sen igen när höften fått vila lite längre.

Nu ska jag fylla på med lite inspiration från mina träningsbloggar som jag läser :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar