onsdag 31 oktober 2012

Nu har jag köpstop :/

Igår hade Emilija tid på BVC för sina ettårssprutor. Hon är alltid lika duktig och jag får alltid lika ont i hjärtat när hon gråter av sprutorna. Spruträdd som jag är, trygg mamma. Haha!
Skulle byta en klänning som hon hade fått i dubbla upplagor på sin födelsedag samt köpa en läsficklampa som vi kan ha i bilen. Kommer ner till våningsplanet där Clas Ohlsson ligger och ser att en skobutik har utförsäljning. Oh crap! Jag älskar skor och har verkligen varit duktig den senaste tiden och inte köpt några "onödiga" skor, som jag tidigare har gjort rätt ofta. Nu behövde jag ju iofs ett par fodrade skor, kan ju inte gå runt i gympaskor varenda dag. Så det var ju en bra tajming. Men jag hittade TVÅ par som jag ville ha. Provade dem om och om igen, flera gånger, speglade mig och kunde bara inte bestämma mig. Det slutade med att jag köpte båda! Oplanerat 1500 kr fattigare, hmm!
 
När jag gick där och provade alla skor jag gillade så upptäckte jag att mina fötter har krympt. Jag har alltid haft storlek 40, ibland till och med 40,5. Men nu var alla 40 jag provade lite för stora, så både skorna jag köpte var i storlek 39. Det kan ju vara förklaringen till varför mina nya fina löparskor känns alldeles för stora trots att det är exakt samma storlek som dem jag hade innan. Fötterna har krympt helt enkelt :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar