lördag 1 september 2012

Same same....

Vaknar och kollar på klockan på nattduksbordet, 08.56. Kissnödig som tusan, jag har vaknat flera gånger tidigare av att vara kissnödig men inte orkat gå upp men nu finns ingen återvändo. Ställer mig upp lite för snabbt och får ta stöd mot väggen för att det snurrar i skallen. Men jag säger som operationssköterskan, hellre lågt blodtryck och lite yrsel än högt blodtryck.
Damir gav sig ut på sin powerwalk "va redo för din om en timme". Ok tänkte jag, Emilija sover och jag har ingen lust att gå upp än. Kryper ner i sängen igen och tar upp min bok.
10.00 är det dags för min powerwalk. Det spöregnade hela vägen. Hade iaf lagt ett extra förband runt handen så inte bandaget blev blött. Höll varenda kilometer under 9 minuter, vilket är målet för mina powerwalks. Så bra tempo hela rundan på 6km. 50 minuter senare var jag hemma igen och fixade havregröt och ägg till frukost.
Damir hade redan gett gröt till Emilija, skönt!
Soffhäng en timme innan det är dags att åka till gymmet. Idag har vi ben på schemat. Packar in oss i bilen, leksaker och skötväska med till Skrutt.
1. Benpress, superset mellan liggande och stående. 2. Baksida lår, superset mellan liggande och stående. 3. Benspark. 4. Utsida lår och rumpa.
Efter benpasset ville jag bara kräkas. Det är så sjukt jobbigt när man ger 100%. Inte en sån där skön känsla utan bara illamående.
Hem igen. Värma mat till Skrutt, dricka proteinshake, natta Skrutt, fixa ordning mat till oss själva. Ingen av oss orkar sitta upprätt och äta så det blir soffhäng under lunchen.
Nu sitter jag i soffan och skriver detta inlägg. Så det blev väl egentligen bara en halv dag, men så här ser det ut VARJE dag. Kör inte ben varje dag, så just den biten varierar, men vi är på gymmet iaf.
Inrutat liv så in i bomben, men det är så det går till just nu. Likte it or not.
 
Hello fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar