måndag 17 september 2012

Helgens träning





Har inte skrivit nåt om min träning sen i torsdags så nu är det dags igen. I torsdags var ju då jag sprang intervaller och fick ont i höften igen. Eftersom jag för en gångs skull var lite smart *hrkl* och la av att springa när jag fick ont, så släppte det väldigt fort. Så redan i fredags kändes det ok igen. Det blev ingen promenad då, dels för att det spöregnade och vi inte har nåt bra regnskydd till nya vagnen och dels för att jag ville få Skrutt att somna lite tidigare så jag och Damir kunde köra ben ihop när han slutade efter lunch. Och så blev det, ben med min älskling. Kändes mig som en uppsvälld michelingubbe där bland alla speglar, men träningen gick iaf kanon. Haha!

Lördag är våran vilodag när Damir jobbar. Så vi kan ha en dag utan träning och allt vad det innebär. Med det menar jag alla måltider som skall ätas i bra tid till träningen och efter träningen. Proteinshakes och aminosyror osv. Nej, lördagar är VÅRAN dag.
Det var underbar väder i lördags så båda ville ut på promenad på morgonen, eller förmiddagen rättare sagt. Sen var vi på släktkalas och där fick jag mina nya skor. Så när Damir frågade om vi inte skulle åka och köra lite intervaller i Vilstabacken så var jag snabb att svara ja så jag fick testa mina skor. 10 vändor upp i backen blev det. Det kändes att det var dagen efter ett benpass men det gick faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig.

Idag söndag så tog vi en gemensam promenad imorse och sen bar det av till gymmet tillsammans. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Vi har VÄRLDENS snällaste dotter. Hon är grym när vi är på gymmet, gnäller ingenting utan sitter där glad och leker med sina saker. Bästa bästa!

Eftersom jag kört hårt med mina ben i 3 dagar i sträck nu med intervaller, benpass och backintervaller så kände jag att det fick bli cykeln idag. Även om det också är ben så blir det lite avlastning eftersom man sitter på en sadel och inte behöver ha sin tyngd på benen. Ja ni fattar...
Sen blev det 8 eller 9 set bröst och axlar. Kör massa set nu när jag inte får ta i med handen och bara kan köra nån enstaka övning. Avslutade med mage, 8 set i situpsmaskinen och 3 set på varje sida i ryggresningsställningen. Den är verkligen kanon för sneda magmusklerna, istället för att ha magen mot stödet så vrider jag bara mig så jag har höften emot istället. 12 reps i varje set och sen brinner det i min mage.

Det var helgens träning och nu känner jag att jag kommit in i det igen och är peppad på mer träning. I veckan kändes det bara segt, men jag tror det hade lite med mensen att göra. Man kan ju bli så otroligt låg när det är dags för mens. Usch och fy!

Imorn är det en ny vecka och jag känner för att köra riktigt jäkla hårt. Nån som är med mig! :)

2 kommentarer:

  1. i'm with you!! gymmade på idag, ska gymma imorgon, på onsdag och på fredag och efter gymmet på fredag drar jag iväg och simmar! tjohej vad jag taggar inför resten av den här veckan :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt!
      Skönt att simma också, jag gjorde det en del för några år sen och det var en skön känsla för trötta muskler att få jobba lite i vattnet istället :)
      Nu kör vi!!!

      Radera