torsdag 20 september 2012

Kunde inte hålla mig borta från vågen

 
Hehe, idag gick det inte att hålla sig längre. Så himla nyfiken vad vågen skulle visa och jag är inte långt bort från första målet nu. En 7a först är målet till nästa helg, eller innan nästa helg rättare sagt. Idag var jag ca 0,4 ifrån så det ska inte bli några problem att fixa. Hade tanken att jag kanske redan imorn får se den där 7an, men nu ikväll åt jag en kantarellmacka och några godisbitar. Det lilla kan bli skillnaden. Men det gör inget, har ju flera dagar på mig att klara det på.
 
Har en app som jag lägger in mina viktnoteringar i och så får man fram en sån här fin bild. Lite roligt att se procenten, det blir liksom lite mer synligt hur långt man kommit och hur långt man har kvar. 12,4kg kvar till slutmålet som satt deadline till 15 juni 2013.
Lite snabbt räknat så blir det mindre än 1,5kg i månaden och om man bryter ner det ännu mer till veckorvägningar så blir det ca 0,3kg i veckan. Det ser ju nästan löjligt enkelt ut men ja.... Det ska ju göras också, varje vecka i flera månader.
 
Vid jul bör jag alltså vara nere runt 75kg. Får nog sträva efter att vara nere på 72-73 kg för man har ju en liiiiiiten tendens att öka lite där i juldagarna. Alladinaskarna som ska tryckas då menar jag.
Men först och främst så är det under 80kg som gäller nästa vecka. Det gäller att fokusera på det närmaste målet, det blir lättare så.
 
Idag blev det en långpromenad till Damirs jobb och sen tillbaka hem igen. Det är rätt så exakt 5km dit, så en mils promenad är jag riktigt nöjd med. Sen blev det 9km på crossen på gymmet och sen lite axlar och mage på det. Kroppen känns lite trött så imorn ska jag nog vila. Jag skriver nog, för om det visar sig att kroppen känns pigg så tränar jag. Jäkla dumt att vila om kroppen vill röra på sig. Vila gör jag när jag känner att jag behöver det.
 
Skippade gröten imorse och åt några mackor istället. Energi heter bröder jag äter, det är grovt och sockerfritt. En makrillsburk på dem och så ett ägg till. Så jäkla gott att bryta av nån gång. Resten av dagen såg ut precis som igår, förutom kantarellmackan och godiset ikväll då förstås.
 

4 kommentarer:

  1. Heja på, det kommer att gå finemang så målmedveten som du är !! Tack för tipset med appen, gillas av en statistikfreak och ständigt bantare ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika :)
      Ja ladda hem den, den är kanon för oss likasinnade!

      Radera
  2. hej! du är duktig du! jag har börjat träna och har nästan helt slutat att äta mackor äter gott på helgen men mindre än förut. jag har gått ner 1,5 kg och har 11 kg kvar :-) /Milena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt jobbat Milena!
      Mackor är djävulens påfund, så jäkla gott. Jag är verkligen en mackoman, skulle kunna leva på mackor.
      På helgen får man äta lite godare, men det gäller att tänka på att helgen fredag - söndag är 3 dagar av veckans 7. Så man kanske inte ska äta gott heeeela helgen om man vill ha bra resultat :)

      Radera