fredag 14 september 2012

Yeay!!!!

Jobbmötet idag gick kanon. Hon vill ha mig så pass mycket att hon är redo att vänta på mig. Fy fan, rätt ut sagt, vad det känns kul.
Nu ska vi bara kolla upp lite saker med försäkringskassan och Damirs jobb. Går allt som vi vill så börjar jag på mitt nya jobb i november. Det är bara en deltidstjänst så jag kommer fortsätta jobba inom vården också. Och appropå det så kom jag på att jag måste upp och skriva nytt avtal för kommunen här. Nu när handen snart är läkt så vill jag kunna jobba lite där också. Jag gillar verkligen att jobba i hemvården, särskilt med dessa "yngre" brukare. Det är en väldigt stor skilnad mot äldrevården.

Så skitdagen igår är som bortblåst av denna underbara fredag!

Minus denna dag är att lillskrutt hade röda utslag på armar och ben nu ikväll. Och det enda vi har gjort annorlunda idag var att vi var en sväng till stallet. Redan där så såg jag att hon var lite röd om ena ögat, men det trodde jag berodde på nåt skräp eller att hon petat sig själv. Det händer ju rätt ofta om man säger så. Men så nu ikväll där Damir skulle ta på henne pyjamas så var hon rödflammig på kroppen.

Tänk om hon är allergisk :(
Men hon var ju inte i nån kontakt med hästarna alls. Enda kontakten var Bellas ridvantar i ansiktet. Blä vad tråkigt om hon inte kommer tåla hästar, eller i värsta fall inte tåla djur över huvud taget. Hoppas märkena är borta imorn iaf och så får jag väl helt enkelt åka dit igen och se om det händer samma sak igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar