torsdag 13 september 2012

Nej nej nej!

Med tanke på vad jag skrev här och om man kollar på denna bild...


... så är jag ju inte så himla fel ute när jag säger att politikernas mål att nå 100 000 invånare i stan, INTE är en så bra idé. Eller tanken är väl god men tillvägagångssättet är helt år skogen.

Alltså ni får inte tro att jag är främlingsfientlig eller nåt sånt. Hey jag är ju för tusan tillsammans med en invandrare själv. Men man kan inte blunda för sånna här siffror. Sluta ta hit bidragstagare (vita, bruna, svarta eller gula what so ever) utan börja locka hit arbetare istället. Så kommer den där kurvan att vända.
För några år sen fick man runt 10 000kr (eller om det var mer) om man flyttade till Eskilstuna och hade ett fast jobb. Sånt lockar arbetare. Mer sånt tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar