onsdag 12 september 2012

Händer det nåt på vågen då?



- Det vet jag inte just nu, är mitt svar på den frågan.
Jag har inte vägt mig på en vecka. Festade i lördags, åt en kebab i söndags, åt indiskt och smågodis i måndags och så är det dags för mens. Så nej... Jag behöver inte väga mig den här veckan för att veta att jag inte gått ner nåt. Självklart kan jag ställa mig på vågen och be en bön att den visar minus, men chansen för det är ju typ noll. Så istället besparar jag mig den ledsamheten och kör på istället.
Det dummaste man kan göra är nog att hoppas på bra resultat när man innerst inne vet att man inte skött sin diet.

Det sköna i detta är att det känns ok. Jag gjorde mina val och är inte ledsen över dem. Stället kör jag på som sagt så kommer minuset tillbaka inom kort.

Nu har jag haft två dagar där jag ätit strikt och då ser dagarna ut så här:

Frukost
1 dl Fiberhavregryn, ca 100g bär, några russin, kanel, lite minimjölk, 2 ägg och lite kaviar.

Lunch
ca 130g kött (blir mest kyckling), sallad, en halv avokado eller ca 20g 10% ost.

Mellanmål
Mellan 150 - 200g kvarg med funlight och en näve nötter. Hur mycket kvarg jag tar beror på hur hungrig jag är eller vad klockan är.
Eller drygt en skopa proteinpulver blandat med vatten och en näve nötter.


Middag
Precis samma som lunch.

Om jag äter så här så går jag ner i vikt, punkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar